29-01-14

Electrabel en de Ombudsdienst voor Energie

VandenBossche.jpg

Onze blogbeheerders kregen het volgende bericht van het Skynet Blogs team dat echter nergens onder de commentaren is weer te vinden en dat we daarom publiceren...

===

Er is een bericht voor jou aangekomen via de blog ELECTRABEL KLACHTEN PLAINTES:

Naam: Een jong koppel

Site : http://www.notehub.org/2014/1/17/een-jong-koppel-electrabel-en-de-ombudsd

Bericht:

"EEN JONG KOPPEL, ELECTRABEL EN DE OMBUDSDIENST VOOR ENERGIE

Op een niet zo mooie dag krijgen we een factuur van Electrabel in de bus: 13.921,12 euro, meteen te betalen. (Later loopt het bedrag nog op.) Electrabel wil niet zeggen wat er aan de hand is, antwoordt niet op onze brieven, en blijft maar aanmaningen sturen. Dus proberen we er zelf achter te komen. Onze nieuwe warmwaterketel? Slecht geplaatst? Ons energieverbruik zou het equivalent zijn van dat van een ondergrondse parkeergarage. We trekken naar de rechtbank, laten expertises doen op onze CV-installatie, en kijken met lede ogen naar het over-en-weer tussen een hooghartige rechter en een schandalig incompetente “gerechtsdeskundige” — je kan het je niet voorstellen. Het kost ons allemaal nog eens handen vol geld. De experten geraken er niet uit… Wat wel blijkt: Eandis vergat de meterstanden op te nemen, drie jaar lang, zonder dat we ook maar iets konden vermoeden. We staan voor een financieel bankroet en soms zitten we er emotioneel compleet onderdoor. Ondertussen zoeken we uit hoe het juridisch allemaal in mekaar zit, en we doen ons verhaal bij de federale Ombudsdienst voor Energie. “Van het kaske naar de muur,” zegt men dan. Tegen de muren praten, zo voelt het inderdaad wel. Maand na maand: “Kunnen jullie ons al meer vertellen? Wat zegt Electrabel? En Eandis? Hoe moet het nu verder?” Het was een lange uitputtingsslag, een hel. Het heeft drie jaar van ons leven gekost: nooit op reis, leven op een werf, onze verbouwingen noodgedwongen stopgezet, het huis bijna willen verkopen, geen geld voor kinderen. Alles vergeefs. Na 1048 dagen valt het verdict: de Ombudsman geeft er de brui aan, en Electrabel staat weer aan de deur… Voor ons is het een verloren zaak. Ons geld is op, wij zijn op. Electrabel krijgt haar bloedgeld en wij proberen met ons leven verder te gaan. We hebben heel ons verhaal, het hele dossier, met alle briefwisseling en de juridische argumenten, op het internet gedumpt. Misschien kan het andere mensen helpen. http://www.notehub.org/2014/1/17/een-jong-koppel-electrabel-en-de-ombudsd"

Met vriendelijke groet,

Het Skynet Blogs team
Skynet Blogs
De officiële blog

Foto: Freya Van den Bossche, Minister van Wonen (sp.a)

Commentaren

Geachte,

Ik vind het niet kunnen dat ik, Herrineringskosten van €5,69 en Aanmaningskosten van €5,69 en daarboven op nog eens kosten voor ingebrekestelling van €14,22 moet betalen omdat ik om onbekende redenen tot op heden geen enkele facturatie in mijn brievenbus gekregen heb alsook geen herrinering of aanmaning gekregen heb.
De laatste facturatie die ik gekregen heb was die van December 2013 en deze is betaald in Januari 2014 nadien heb ik niets meer in mijn brievenbus gekregen
Heden heb ik telefonisch contact opgenomen omdit probleem van geen post te krijgen te verhelpen en vanaf heden worden mijn facturen per e-mail verzonden

Gepost door: Eduard Serré | 04-04-14

Heb een 3 jarige contract met Electrabel. En december 2013 liep het mis de automatische afboeking stopte. naar heel veel gebeld te hebben en steeds een nietszeggende dame aan de telefoon te hebben gehad, uiteindelijk handmatig de maand voorschoot overgeboekt. Dit een aantal maanden gedaan. Ze verschuilen zich achter nieuw computersysteem. Heb 14 april de jaarstanden moeten doorgeven. Een bevestiging via de mail gehad! En dan is er stilte naar herhaalde malen bellen krijg je steeds hetzelfde antwoord. Geen afrekening, komt binnen 14 dagen! (krijg zoals wij het kunnen uitrekenen over de 1000 euro terug) Wat mij is opgevallen moet je bijbetalen heb je binnen 1 week bericht! Uit de omgeving weet ik: dat al heb je de afrekening ook nog minimaat 4 tot 6 weken op je geld moet wachten! Gelukkig stopt per 1 oktober ons contract! Meest irritante is hen callcentrum Die domme miepen met hen UWV uitkering!

Gepost door: AGR van Dijk | 10-06-14

Spijtig om te horen en veel succes met jullie afbetaling.
Ik zit in ongeveer hetzelfde schuitje. 10 jaar klant, geen enkel probleem, meer nog elke jaar bij de eindafrekening terug trekken. Nu ga ik verhuizen en krijg ik een rekening van 6000 euro in de bus. Als ik binnen bel zeggen ze doodleuk dat ik moet betalen en dat het probleem bij eandis ligt. Bij eandis zeggen ze natuurlijk dat het bij electrabel lig. Boven op die 6000euro gaat er nog eens een extra bedrag komen van 4000euro. Als dit nog niet genoeg is heb ik gisteren een brief ontvangen waarin staat dat er een herstel factuur is opgemaakt, de bedragen die ik bij de vorige afrekeningen heb ontvangen in mijn voordeel mag ik nu terug betalen.

Het zijn DIEVEN en die lompe geit van een Freya Van den Bossche al eerste.

Gepost door: Tom | 06-09-14

spijtig dat het zo is gegaan. Zo horen ze niet met klanten om te gaan vooral niet klanten die al zolang trouwe klant zijn. succes met het afbetalen en ik zal dit verhaal delen

Gepost door: energievergelijker | 22-12-14

De commentaren zijn gesloten.