25-12-08

Klachten Electrabel: e-mailadres


large_454001Omdat er moeilijkheden zijn ontstaan met ons e-mailadres yves_goossen@hotmail.com, hebben we gekozen voor het volgende e-mail adres: electrabel.klachten@web.nl

We zullen, zoals duizenden andere mensen dat al maandenlang doen, aan de Microsoft-diensten vragen om een oplossing te vinden voor dit probleem en ervoor te zorgen dat onze e-mailberichten niet verloren gaan.

Nog een gezellig kerstfeest en onze beste wensen voor 2009

Yves
Moderator "electrabel-klachten-plaintes"


De winst van Electrabel steeg in 2007 van 2,44 miljard euro naar 2,97 miljard euro

De operationele winst (EBITDA) van Electrabel steeg in 2007 van 2,44 miljard euro naar 2,97 miljard euro, een stijging van 21,7%. Dat staat in de gedetailleerde jaarrekeningen van de energiemultinational Suez, het moederbedrijf van Electrabel.
Suez betaalt minder belastingen dan ooit tevoren. Terwijl de consumenten 21% BTW op hun energie aangerekend krijgen, komt Suez er veel goedkoper van af. De energiegigant betaalt 11,3% belastingen op haar winsten.
De aandeelhouders van Suez doen een goede zaak. De dividenden stegen met 70% op 3 jaar tijd. In 2007 keerde Suez maar liefst 1,96 miljard euro uit aan de aandeelhouders. Daar bovenop werden ook nog eens voor 1,15 miljard euro eigen aandelen ingekocht. In totaal krijgen de Suez-aandeelhouders 3,11 miljard euro uitgekeerd.

Bron: PVDA-nieuws

- video filmpje ElectraBrol te bekijken
- Energiecampagne - Petitie - Brochure - Getuigenissen - Energieplan - Electrabel files
- Verander van leverancier in Vlaanderen
- Verander van leverancier in Brussel
- Klachtenformulier om klacht in te dienen bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling
- Petitie Testaankoop voor een collectieve vordering
- Testaankoop - 'klachten electrabel'

We leggen ons vooral toe op het verzamelen en publiceren van klachten en hopen dat mensen met dezelfde problemen op die manier informatie met elkaar uitwisselen en gezamelijk aktie ondernemen. Dat is beter dan dat iederéén zich enkel bezig houdt met zijn eigen dossier zonder iets te bereiken.

We zijn dringend op zoek naar vrijwillige medewerkers om de vele brieven met klachten te kunnen beäntwoorden en om Electrabel, de politici die in de Electrabel-besturen zetelen en de consumentenorganisaties het vuur aan de schenen te leggen.

15:53 Gepost door Jan Boeykens in Actualiteit | Permalink | Commentaren (18) | Tags: e-mail adres voor klachten electrabel |  Facebook |

Commentaren

Energie boek Waarom krijgen wij in Ganshoren een vlaamse gemeente het boek Energie enkel in het Frans?

Gepost door: Delva | 03-03-09

heb reeds verschillende maal geprobeerd een nieuw kontrakt af te sluiten via internet wat onmogelijk lijkt te zijn .Wat kan ik verder doen pm te veranderen van leverancier.mijn kontrak met nuon verloopt 31 /12/09. tel 092827442 gsm0472820466

Gepost door: VAN WASSENHOVE ETIENNE | 19-10-09

ik heb steeds altide geen bevestingen op de overeenkomst gemaakt met Dirk via de telephone?

Gepost door: terence leyland | 04-11-10

Geachte,

Gelieve zo vlug mogelijk contact met me op te nemen ivm openstaande facturen.
Daar ik namelijk een factuur gekregen heb die niet kan kloppen.
En het klantendienst telefoonnummer is steeds bezet.
Mijn klantnummer is 2202632529.
Alvast bedankt en tot vlug.

Met vriendelijke groeten,

Marijke De Schryver

Gepost door: Marijke De Schryver | 28-01-11

ik heb mijn eindrekening gekregen en heb gezien dat er nietsafgehouden is omdat ik invalide ben. In brussel zeggen ze dat ze het atest electronisch opgestuurd hebben. Ik heb ondertussen een copy gekregen, naar waar moet ik dat opsturen om alles te kunnen herberekenen.

klantennummer: 2 151 632 301

graag had ik van u een antwoord gekregen.

vriendelijke groeten
wilfried seeuws

Gepost door: wilfried seeuws | 07-04-11

Aan getekend schrijven verstuurd naar electrabel postbus 109 2600 Berchem.
Verzonden op 26 04 2011 , wij hebben hierop nog steeds geen antwoord ontvangen.

Graag een antwoord .
Vriendelijke groeten
Brabant Henri
Baron Ruzettelaan 88b
8310 Brugge

Wat is URL.
Ik heb dan maar mijn klantennummer doorgegeven.

Gepost door: Brabant Henri | 15-05-11

zou het mogelijk zijn om mij eens te zeggen hoe lang mijn kontract loopt en
hoeveel tijd krijg je om het kontrakt stop te zetten
mijn klantnummer is 2151323702
dank bij voor baat
Frank

Gepost door: Frank Tommelein | 05-08-11

zou het mogelijk zijn om mij eens te zeggen hoe lang mijn kontract loopt en
hoeveel tijd krijg je om het kontrakt stop te zetten
mijn klantnummer is 2151323702
dank bij voor baat
Frank

Gepost door: Frank Tommelein | 05-08-11

Op andere jaren altijd +/- 75 € per maand.Nu in ziekenhuis geweest van 14/09/2010 tot 03/03/2011..Waarom nu ineen 100 € per maand ,,?????
chris.brusselmans@telenet.be

Gepost door: brusselmans chris | 08-11-11

Geachte.
Graag had ik een uitreksel kopie gerkregen van mijn laatste
eindafrekening toegestuurd gekregen gezien ik mijn factuur
voor het ogenblik niet terug vind.
Mijn klantnummer; 2152257504.
Sorry dit was de enige weg waar ik iets kon naartoe sturen.
Hartelijk dank.

Gepost door: devos roger | 30-11-11

Geachte.
Graag had ik een uitreksel kopie gerkregen van mijn laatste
eindafrekening toegestuurd gekregen gezien ik mijn factuur
voor het ogenblik niet terug vind.
Mijn klantnummer; 2152257504.
Sorry dit was de enige weg waar ik iets kon naartoe sturen.
Hartelijk dank.

Gepost door: devos roger | 30-11-11

geachte,

Ik wil jullie bedanken voor het wachten van mijn meters op te nemen totdat jullie op 1 april de prijzen verhoogt hebben. Normaal gezien gebeurd de meteropname in maart en nu plots op 5 april (prijswijziging op 1 april!!!!) komt er iemand aan mijn deur voor de meters op te nemen. waarom moesten jullie één maand extra wachten, het was echt bewust omdat de prijzen gingen stijgen op 1 april. Ik kan u nu al melden dat ik op zoek ben achter een ander leverancier van gas en elektriciteit en het zal geen probleem zijn om één te vinden, ik heb nog tijd tot oktober (einde van mijn contract). Ik wou jullie toch laten weten dat ik niet meer tevreden ben van jullie, de manier waarop jullie de klanten behandeld!!!! Een maand extra wachten en de prijzen opslaan. Dank u wel.

gauquier rina
klantnummer 2 202 440 869

Gepost door: gauquier | 13-04-12

Ik heb maar 1 Weet je:Een "GSM":0475/426921..Ik heb al ZONDER telefoon vanaf 25 jaar geleden al !!OK,Bedankt he,ik weet niet uit:hoe een echte telefoon uit ziet ???
chris.brusselmans@telenet.be

Gepost door: brusselmans chris | 05-06-12

Gezien men met zijn klachten nergens bij de overheid terecht kan, is het belangrijk dat de slachtoffers zichzelf organiseren. Mensen met dezelfde klachten kunnen met elkaar contact opnemen en elkaar informeren. Samen staat men sterker.
Men kan zich dan vervolgens met enkele mensen met een klacht (per aangetekend schrijven) tot de minister die verantwoordelijk is voor Energie richten. En als die niet antwoordt op al die brieven met hetzelfde probleem, dan is het duidelijk dat hij deze zaken dichtdekt.
Men richt zich vervolgens met zijn klachten en het niet antwoorden van de bevoegde minister (per aangetekend schrijven) tot de Vlaamse Ombudsman.
Alle brieven die men samen schrijft (met vermeldig van het uitblijven van antwoorden) worden gepubliceerd via het Internet, via kranten enzoverder. Hoe meer lawaai errond, hoe beter. En desnoods blijft men dat jaren doen zodat men tenslotte in groep kan werken.
Als de overheid niets wil doen omdat zij in deze zaken mee betrokken is, dan moeten de mensen zichzelf organiseren. Een andere mogelijkheid is er niet.

Gepost door: Yves Goossen | 05-06-12

Ogbay

Klantnummer: 2 202 610 664

Beste,

Volgende week ik ga vacantie t.e.m.augustus 27/2012.
Kan ik nu de rekening betalen van juli & augustus?

Met vriendelike groeten

Gepost door: Ogbay G. Almaz | 07-07-12

Einde 2011 krijg ik een afrekening voor gas en elektriciteit van Electrabel met een opslag van 50€ per maand voor het volgende jaar, terwijl we het jaar voordien ook al waren verhoogt in maandelijkse voorafbetaling! Hiervoor vroeg ik meer uitleg aan de firma en kreeg hierop een kort en bondig antwoord van een dame die mij telefonisch gecontacteerd had hierover dat de energie prijzen gestegen waren en dat het zo was, ondanks het feit dat ik dat jaar meer dan 2400 kw minder had verbruikt moest ik dus toch meer betalen.
Mede door de aanpassing in de wetgeving dat je direct kon overstappen naar een andere leverancier zonder opzegvergoeding, ben ik hierop gaan nakijken welke leverancier het beste zou zijn voor mij. Ik ben dan ook overgeschakeld naar een andere leverancier met ingang van 11 Juni, en geef op vraag hiernaar mijn meterstanden van exact die datum door via internet, om een vlotte en correcte afhandeling voor overschakeling te doen.
Nu heb ik van Electrabel een afrekening gekregen over een periode van ongeveer 7 maanden zijnde van November tot en met Mei, nu blijkt dat volgens uw berekening ik nog een 434€ extra zou moeten betalen bovenop het bedrag van de reeds betaalde tussentijdse facturen.
Als ik dit zo bekijk dan zit het merendeel hiervan in de netwerkkosten, zijnde 499.15€ en als ik dit omreken dan komt dit op 71.28€ per maand, daar waar ik verleden jaar op een periode van 12 maanden maar 54.58€ moest betalen dit zou dus betekenen dat er 30% meer gerekend word voor de distributie, nergens heb ik gelezen of gehoord van zulke gigantische meerprijs voor de distributie en heb dus een sterk vermoeden dat dit een verdoken manier is om de opzegpremie alsnog door te rekenen aan de klant, ik vind dat dit niet kan en vraag u dan ook om deze afrekening te herzien, Electrabel is steeds mijn vaste leverancier geweest maar zelfs trouwe klanten worden niet beloont, en mooie verkoop praatjes hebben ze ook want als ik nu de berekening op jaarbasis via uw site doe moet ik op enkele euro´s na nog steeds hetzelfde bedrag betalen als ik voordien moest betalen op maandbasis, en dit klopt ook niet want u stuurt steeds nog een afrekening op het einde van het jaar die overeenkomt met een opslag van 50€, ondanks mijn inspanningen om minder te verbruiken en hiervoor heb ik geïnvesteerd in het voorzien van mijn hele woonst met LED verlichting wil Electrabel met mijn winst gaan lopen en dit vind ik niet kunnen, wat nut hebben alle aanpassingen als jullie als marktleider steeds maar meer winsten willen om jullie dikbetaalde CEO´s hun premie´s te betalen?

Een teleurgestelde verbruiker:

Verschaeren Jan

Gepost door: jan verschaeren | 10-07-12

please use my E-mail to send my factuur thank you

Gepost door: prince israel Agbontaen | 09-10-14

Om te beginnen Nederlandstalig!!! Wij zijn nog bij ENI aangesloten KLANTNR 5.450.270.537 en hebben deze maand 203.41€ daar nog in contract en kunnen wij ons nog niet aansluiten bij ELECTRABEL, Regel het met ENI. Moeten nu bij jullie 150€ betalen dat we echter niet doen. Fakt. 483 0490 26771

Gepost door: Coosemans-Haak | 17-12-14

De commentaren zijn gesloten.