03-12-08

Oplichterspraktijken

Aangetekend

Eandis cvba
Brusselsesteenweg 199
9090 Melle

Beste,

Betreft: uw factuurtje van 28.11.2008 in verband met electriciteit met nr. 62000200339

Ik ben niet van plan om uw factuurtje waarin u mij geld probeert af te luizen te betalen.

Op de eerste plaats heb ik nooit met u een contract gesloten of ondertekend en gebruik ik helemaal geen electriciteit meer omdat ik niet langer op dit adres verblijf en dus ook geen electriciteit verbruik.

Ik had reeds hetzelfde probleem met Electrabel (waarmee u waarschijnlijk samenwerkt) die ik meer dan twee jaar geleden per aangetekende brief gevraagd heb om mijn electriciteit af te sluiten en die steeds facturen zijn blijven sturen.

Het betreft hier echte oplichterspraktijken waarvan honderden, zoniet duizenden mensen het slachtoffer worden. Jammer genoeg besteden gebruikersorganisaties zoals Testaankoop daar niet de minste aandacht aan en blijft ook de regering die van de frauduleuze praktijken van de electriciteitsmaatschappijen profiteert, in gebreke.

Hoogachtend,

G.

Meer info op: http://electrabel-klachten-plaintes.skynetblogs.be/


Aangetekend

Eandis cvba
Brusselsesteenweg 199
9090 Melle

Geachte Heer,

Uw ref.: A&T/2008/DR277707
De referentie die u als 'mijn 'referentie opgaf: DROP - 5414488 20037007926

Hartelijk dank voor uw schrijven van 18.8.2008 waarin u zogezegd mijn referentie opgaf terwijl ik nooit met u correspondeerde en dus nooit een referentienummer kon opgeven.

In uw brief kondigt u mij de stopzetting van het leveringscontract door Electrabel aan.

Ik heb mijn contract met Electrabel reeds een jaar of twee geleden per aangetekende brief aan Electrabel opgezegd maar ik kreeg nooit geen antwoord.

Het verbaast mij dan ook dat u me plotseling schrijft dat mijn leveringscontract met Electrabel wordt stopgezet en dat u mijn 'sociale leverancier' wordt.

U schrijft mij ook dat er een 'budgetmeter' wordt geplaatst mochten er betalingsproblemen ontstaan gedurende de periode dat u als klant aan Imea wordt toegewezen'.

Ik weet echter totaal niets van mijn 'toewijzing als klant aan Imea' maar ja, met een criminele organisatie zoals Electrabel die haar klanten systematisch oplicht, kan men van alles verwachten.

Heeft dit soms te maken met de vele telefoontjes en brieven waarmee mijn huisbaas door Electrabel onder druk wordt gezet en waarin gedreigd wordt met het plaatsen van een 'budgetmeter' die mijn huisbaas achteraf zou mogen betalen ? Handelt u soms in opdracht van Electrabel ?

In afwachting van uw antwoord, teken ik,

G.

Kopie: huisbaas, Testaankoop, ministriële inspectie

16:32 Gepost door Jan Boeykens in Actualiteit | Permalink | Commentaren (1) | Tags: elctriciteit oplichterspraktijken |  Facebook |

Commentaren

Vreemde werkwijzen en berekeningen bij electrabel
May 27, 2008

Wonen in Brussel

Enkele dagen geleden viel mijn toeslag van electrabel in de bus. Ik viel een beetje achterover: 350+ euro bij te betalen sedert de periode Maart 2007.

Even nagekeken op de zeven bladzijden berekeningen wat blijkt, mijn energieverbruik zou van 1100kwh naar 2025kwh gegaan zijn, dus niet een vermeerdering, maar bijna een verdubbeling. Dat is, licht uitgedrukt, vrij opmerkelijk, sinds ik sinds 2007 dezelfde apparatuur thuis gebruik en daarenboven mijn oude verlichting verving met LED lampjes.

Bij een verder nazicht besloot ik eens zelf de tellerstand te gaan bekijken. Dit factuur sloot eind Maart af. Meteen zag ik hoe de teller naast de 16 anderen in het gebouw wel tot 2-3 keer sneller draaide dan de rest. *Iets* moest dus wel dat verbruik kunnen staven, vreesde ik. Terug naar boven, en alles eens uitgetrokken, tot de koelkast en andere permanente apparatuur toe. En wat blijkt? Die teller blijft gewoon doorlopen, weliswaar minder snel, maar met een permanent verbruik terwijl geen enkel apparaat nog aanstond.

De ‘energielijn’ van electrabel gebeld, en zij wisten me te vertellen dat meters e.d. werden onderbesteed aan het bedrijf Sibelga. Van de energielijn naar het (02) nummer van Sibelga viel de vriendelijkheid en de minuten wachten aan de lijn al meteen wat meer tegen. Wanneer ik eindelijk een medewerker te pakken kreeg en een datum ermee afsprak, besloot die met ‘U ziet dat u die 230 euro dan in orde kan brengen?’ Pardon? ‘Ja, nazicht van een meter is 230 euro mijnheer. Maar indien wij echt een fout vinden, vervangen wij deze gratis, natuurlijk’.

Is dit de courante werkwijze? Is het aan mij om, bovenop de 350 euro nog eens op te leggen om te bewijzen dat er een probleem zit? Me dunkt is het aan electrabel om zelf in te zien dat een verbruik van 110 euro per maand in een vertrek van enkele tientallen m² wel een beetje raar is, neen?

Kan dit ergens aangekaart worden of heeft iemand identieke ervaringen?

Gepost door: Hedwig | 28-12-08

De commentaren zijn gesloten.