23-08-08

Klacht Nuon

De : sofia (Message d'origine) Envoyé : 13/07/2008
hieronder vind u onze zoveelste brief naar nuon betreffende onze factuur.

Mevrouw/mijnheer,

Dit is het zoveelste contact. Na aangetekende brieven, mails en telefoontjes die we naar u gedaan hebben proberen we het nog eens.

Klantennummer: 5.450.709.705

Ik leg eerst even de situatie (nogmaals) uit. Op 15 februari zijn wij ingetrokken in onze woning te IJzerstraat 57, 8370 Blankenberge.

De vorige bewoonster heeft ook op die datum een verhuisformulier ingevuld. (waar wij een kopie van hebben). Daarin noteert zij de meterstanden.

Elektriciteit: (meternummer 6193626) stand: 19724

Aardgas: (meternummer 2184068) stand: 5187,437

Op dat moment woonden wij daar nog niet en is er weinig verbruik geweest. Wij hebben aan electrabel op 24 maart onze meterstanden bij de definitieve verhuis doorgegeven:

Elektriciteit: 19774

Aardgas: 5198,607

Al de bovenstaande meterstanden zijn ook zo nogmaals ter controle doorgegeven aan ons door Eandis. Dus die kloppen.

Nu krijgen wij van u een afrekening betreffende aardgas. Daar staat op dat er een verbruik is van 3044 kWh en de datum van de verbruiksperiode begint op 6 januari.

Het verhuisformulier van de vorige bewoonster toont nochtans een datum van 15 februari! Na terug contact te hebben opgenomen met Eandis, was er op 6 januari een meterstand van 4935. Daar zit dus al een verschil en dit klopt dus niet. Wij moeten maar betalen vanaf 15 februari en zeker niet vanaf 6 januari. Wij hebben deze woning aangekocht en de sleutel werd ons op 15 februari overhandigd.

Maar als je begint te rekenen vanaf de correcte datum 15 februari, dan klopt het nog niet. Ik heb het even uitgerekend na meerde telefonische contacten.

Beginmeterstand op 15 februari is 5187,437 ---------- Eindmeterstand op 24 maart is 5198,607. Dat is een verschil van 11,17. (Het effectieve verbruik dus)

Volgens u medewerker zou dit kubieke meter moeten zijn en om dit nu naar de op de factuur vermelde kWh om te rekenen is het maal 11,5723.

Dus 11,17 maal 11,5723 is 127,29 kWh. Op de factuur zag ik nu dat de eenheidsprijs 3,55618 cEUR/kWh is.

We vermenigvuldigen dus nu die 127,29 Kwh maal de eenheidsprijs en dan komen we aan: 452,666 eurocent, dus 4,53 euro.

Hoe komen jullie aan een verbruik van 3044 kWh? (waardoor jullie aan een totoaal komen van 108,25 euro)

In plaats van aangetekende brieven te versturen naar ons zou ik eerst eens antwoord willen want ik weiger dit te betalen! Het klopt helemaal niet.

Als ik bel naar jullie (betalend!) nummer krijg ik nooit geen antwoord een medewerker zegt telkens “het is in onderzoek, u moet afwachten”. Maar dan krijgen wij wel terug een aangetekend schrijven van jullie met de melding te betalen, zonder antwoord op onze vraag.

Hopelijk komt het nu eindelijk in orde want dit spelletje duurt nu al enkele maanden en voor zo’n groot bedrijf vind ik dit wel echt schandalig.

Hopend op een correcte afhandeling.

Deze mail zal ook nogmaals aangetekend verzonden worden.

Vanoverschelde/Moeskops

21:47 Gepost door Jan Boeykens in Actualiteit | Permalink | Commentaren (0) | Tags: klachten nuon, geen consumentenbescherming |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.