23-08-08

Actie '1000 klachten over Electrabel' (63)

slotfaktuur

Van: yitske
Verzonden: zaterdag 23 augustus 2008
Aan:Yves_Goossen

Geachte,

Heb ook klacht over Electrabel.

Het gaat hier over een herziening slotfactuur dat mijn zoon kreeg, 2 jaar na de oorspronkelijke slotfactuur door verhuis naar ander adres. Zij crediteren eerste slotfactuur, storten de betaalde som terug en maken andere factuur, welke een 40 euro meer is dan oorspronkelijk.

Heb direct contact gezocht met de VREG en deze zegden dat een herziening mag gebeuren binnen de 12 maanden , dus ruim over tijd. Dan maar aangetekende brief gestuurd naar Electrabel. na twee maand geen antwoord, enkel weer een nieuwe factuur. Dan verleden week een brief met ingebrekestelling van betaling, en a.u.b. betalen binnen 15 dagen. Mijn zoon heeft besloten niet te betalen. Wie kan hiervoor een oplossing bieden, zonder dat Electrabel zomaar kosten of afsluiting e.d.m. kan doen

Alle andere facturen werden steeds betaald,

groetjes,

een bezorgde moeder

Commentaren

Beste,

Ben je al iets meer te weten gekomen want ik heb juist hetzelfde voor. Wij zijn 2 jaar geleden verhuisd en ik krijg nu ook een factuur van bijna 1500 euro. Ik heb ook een aangetekende brief gestuurd maar de enige reactie tot hiertoe is ook een ingebrekestelling met de opdracht binnen de 15 dagen te betalen. Ik weiger dit ook te betalen maar ik ben benieuwd wat er nu nog gaat gebeuren.

Groetjes,
Annelies

Gepost door: Annelies | 07-09-08

Hallo,

Wij hebben net hetzelfde voor (alleen zijn we niet verhuisd, maar overgestapt van energieleverancier). Onze aangetekende brief is nog altijd niet beantwoord (na anderhalve maand) en ondertussen hebben we al een laatste aanmaning gekregen van een incassobureau. Iemand die weet wat de beste stappen om nu te ondernemen zijn? We hebben ook al klacht ingediend bij de Federale Overheid en het incassobureau per e-mail gecontacteerd, zij willen al met een gerechtelijke procedure tegen ons beginnen en de zaak overmaken aan een deurwaarder..

groetjes,
Lynn

Gepost door: Lynn | 18-09-08

Aan Lynn en Annelies
Ik denk dat het te maken heeft met wat ik in een artikeltje van De Morgen las:

'Consumentenorganisatie Test- Aankoop heeft dit jaar al honderden klachten gekregen over contracten van Electrabel. Vaak kregen de consumenten zware boetes van het energiebedrijf, zogezegd omdat ze naar een andere leverancier overgestapt waren.'

Neem een advocaat ter hand en hou ons op de hoogte zodat andere slachtoffers weten wat ze het best kunnen doen in zo'n geval.

Gepost door: Yves | 02-10-08

De commentaren zijn gesloten.