08-04-08

Actie '1000 klachten over Electrabel' (51)


large_454001Van: Sofie De Smet
Verzonden: vrijdag 4 april 2008 12:21:18
Aan: yves_goossen@hotmail.com

Hallo,

Ik ben ten einde raad en heb op het internet gezocht achter een soort 'ombudsdienst' voor energie maar nergens niet te vinden (schrik om te veel klachten te hebben?) dus ik kwam bij jou terecht.
Ik weet niet of jij mij kan helpen of iemand weet die mij kan helpen maar het probleem is het volgende ; ik woon sinds 01/12/2006 op een nieuw adres en probeer vanaf dan voor uitsluitend gas een tussentijdse factuur te bekomen (zonder resultaat) en vanaf 01/09/2007 kreeg ik dan plots een factuur, ik was blij en opgelucht maar blijkt nu verkeerde factuur te zijn en ik heb dus een verkeerd verbruik betaald, zij gaan dit nu terugbetalen en ik zal 'wel eens' (wanneer kunnen ze niet zeggen) een afrekening krijgen (hoeveel weten ze ook niet) van 1,5 jaar (!!!) dat ik nu achtersta (ze gaan mij de betalingen van het verkeerde verbruiksadres terugbetalen).
Omdat zij in fout zijn zeggen ze wel dat ik geen 'schrik' moet hebben want dat ik wel een 'afbetalingsplan zal krijgen' (zijn ze niet VERPLICHT iemand een afbetalingsplan te geven???).
In alle geval ; ik heb juist gedaan met een afbetalingsplan omdat bij mijn vorige verhuis ook al dingen foutgelopen zijn en ik zit al bijna weer met een nieuw, kan ik hier echt niets aan doen?
Ik zou dus echt wel een schadevergoeding willen bekomen voor alle mails (die ik nog heb) waarop ik geen reactie kreeg, de mails waarop ik wél reactie kreeg, alle telefoons die ik gedaan heb, gewoon ALLE moeite die ik er ingestoken heb om dan nu NOG niet zeker te zijn dat het wel in orde is (na 1.5jaar begin je wel te twijfelen als ze voor de zoveelste keer zeggen dat het in orde is).
Daarjuist heb ik zojuist een uur met hen gebeld ; het mooiste voorbeeld, ze schakelen je door naar een andere dienst en je komt weer op het begin terecht (waar je de opties moet geven voor wat je belt; factuur,verhuis,...)

Ik hoop dat jij mij kunt verderhelpen.

Alvast bedankt,
Sofie De Smet


De winst van Electrabel steeg in 2007 van 2,44 miljard euro naar 2,97 miljard euro

De operationele winst (EBITDA) van Electrabel steeg in 2007 van 2,44 miljard euro naar 2,97 miljard euro, een stijging van 21,7%. Dat staat in de gedetailleerde jaarrekeningen van de energiemultinational Suez, het moederbedrijf van Electrabel.
Suez betaalt minder belastingen dan ooit tevoren. Terwijl de consumenten 21% BTW op hun energie aangerekend krijgen, komt Suez er veel goedkoper van af. De energiegigant betaalt 11,3% belastingen op haar winsten.
De aandeelhouders van Suez doen een goede zaak. De dividenden stegen met 70% op 3 jaar tijd. In 2007 keerde Suez maar liefst 1,96 miljard euro uit aan de aandeelhouders. Daar bovenop werden ook nog eens voor 1,15 miljard euro eigen aandelen ingekocht. In totaal krijgen de Suez-aandeelhouders 3,11 miljard euro uitgekeerd.

Bron: PVDA-nieuws

video filmpje ElectraBrol te bekijken
Energiecampagne - Petitie - Brochure - Getuigenissen - Energieplan - Electrabel files
Verander van leverancier in Vlaanderen
Verander van leverancier in Brussel
Klachtenformulier om klacht in te dienen bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling

12:52 Gepost door Jan Boeykens in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

Senatoren: Klachten Electrabel Van: Yves Goossen (yves_goossen@hotmail.com)
Verzonden: dinsdag 8 april 2008 11:08:49
Aan: temmerman@senators.senate.be
CC: schelfhout@senators.senate.be; tony.van.parys@skynet.be; guy.swennen@skynet.be

Antwerpen, 8 april 2008

Senator Temmerman

Geachte Mevrouw Temmerman,

Betreft: klachten electrabel


Nogmaals hartelijk dank voor uw antwoord van 10.3.2008.

Zoals ik U misschien al schreef, zien heel wat van de duizenden slachtoffers
van 'vergissingen' van Electrabel op tegen een langdurige klachtenprocedure.
Zij willen op de eerste plaats hun geld terug zien.

Ik hoop dan ook dat er een politieke regeling wordt uitgewerkt die ervoor
zorgt dat machtige multinationals zoals Electrabel verplicht worden om hun
'vergissingen' onmiddellijk recht te zetten en hun slachtoffers voor de
geleden schade te vergoeden.

Tussen haakjes waar blijft die ombudsman energie eigenlijk ?

In afwachting van uw antwoord, teken ik,

Met de meeste hoogachting,


Yves Goossen
http://electrabel-klachten-plaintes.skynetblogs.be/

PS. In bijlage zend ik U een kopie van de klacht van Mevrouw Sofie De Smet.
-------------

Van: Sofie De Smet
Verzonden: vrijdag 4 april 2008 12:21:18
Aan: yves_goossen@hotmail.com

Hallo,

Ik ben ten einde raad en heb op het internet gezocht achter een soort 'ombudsdienst' voor energie maar nergens niet te vinden (schrik om te veel klachten te hebben?) dus ik kwam bij jou terecht.
Ik weet niet of jij mij kan helpen of iemand weet die mij kan helpen maar het probleem is het volgende ; ik woon sinds 01/12/2006 op een nieuw adres en probeer vanaf dan voor uitsluitend gas een tussentijdse factuur te bekomen (zonder resultaat) en vanaf 01/09/2007 kreeg ik dan plots een factuur, ik was blij en opgelucht maar blijkt nu verkeerde factuur te zijn en ik heb dus een verkeerd verbruik betaald, zij gaan dit nu terugbetalen en ik zal 'wel eens' (wanneer kunnen ze niet zeggen) een afrekening krijgen (hoeveel weten ze ook niet) van 1,5 jaar (!!!) dat ik nu achtersta (ze gaan mij de betalingen van het verkeerde verbruiksadres terugbetalen).
Omdat zij in fout zijn zeggen ze wel dat ik geen 'schrik' moet hebben want dat ik wel een 'afbetalingsplan zal krijgen' (zijn ze niet VERPLICHT iemand een afbetalingsplan te geven???).
In alle geval ; ik heb juist gedaan met een afbetalingsplan omdat bij mijn vorige verhuis ook al dingen foutgelopen zijn en ik zit al bijna weer met een nieuw, kan ik hier echt niets aan doen?
Ik zou dus echt wel een schadevergoeding willen bekomen voor alle mails (die ik nog heb) waarop ik geen reactie kreeg, de mails waarop ik wél reactie kreeg, alle telefoons die ik gedaan heb, gewoon ALLE moeite die ik er ingestoken heb om dan nu NOG niet zeker te zijn dat het wel in orde is (na 1.5jaar begin je wel te twijfelen als ze voor de zoveelste keer zeggen dat het in orde is).
Daarjuist heb ik zojuist een uur met hen gebeld ; het mooiste voorbeeld, ze schakelen je door naar een andere dienst en je komt weer op het begin terecht (waar je de opties moet geven voor wat je belt; factuur,verhuis,...)

Ik hoop dat jij mij kunt verderhelpen.

Alvast bedankt,
Sofie De Smet

Gepost door: Yves | 08-04-08

De commentaren zijn gesloten.