01-04-08

Actie '1000 klachten over Electrabel' (50)


large_454001Van: Ricky
Verzonden: maandag 31 maart 2008 8:10:07
Aan: Yves_Goossen@hotmail.com

Geachte,

Heden heb ik een probleem bij electrabel, deze dienen mij een terugbetaling te doen van bijna 700€.
Dit volgens hun eigen melding voor 25 maart, tot op heden niet gestort.
Hun klantendienst meldt me dat ik maar geduld moet hebben.
Onderstaand is mijn brief aan hun klantendienst.
Tevens wil ik hierbij vermelden dat ze dreigen met hun contract.
Met andere woorden als er een contract is dan hebben zijzelf geen verplichtingen meer.

Mvg
Van Dyck

---------------------

Klantnr:2151445605 Deurne, 31 Maart 2008

Geachte,

Heden om U mijn ontvredenheid van electrabel te melden.

Op mijn jaarlijkse afrekening gezien mijn verbruik is gezakt krijg ik het bedrag van 683,58€ terug, een aanzienlijk bedrag, dit bedrag zou volgens uw schriftelijke kennisgeving VOOR 25 Maart 2008 terug gestort worden. DIT JAAR.
Tot op heden is dit niet gebeurd, kunt U mij hier een verklaring voor geven.

Uw klantendienst vermeldt me dat ik maar geduld moet hebben, vind U dat normaal?
Als ik een rekening van Electrabel krijg mag ik dan betalen wanneer het mij uitkomt?
U BENT VERPLICHT OM MIJ DEZE BETALING VOOR DATUM TE STORTEN.
Hoeveel verwijlkosten gaat U mij betalen, zelfde tarief als U aan uw klanten rekent ?
Tevens ga ik informeren om bij electrabel weg te gaan want deze situatie kan niet.

U praat over het contract, volgens de wet heeft U ook verplichtingen die U mij moet nakomen en de terugbetaling op tijd te doen, wat U ook nalaat, wordt dit deze week terugbetaald, daar neem ik geen genoegen mee terugbetaling VOOR 25 MAART DIT JAAR.
En uw contract is niks waard als u uw verplichtingen ook niet nakomt.

Tevens wil ik hierbij vermelden dat uw klantendienst te wensen over laat.
Locaal bureel onverwachts gesloten, via mail niet bereikbaar vorige donderdag.
Als toch een mail stuurt dan geen antwoord, heeft U veel mails te verwerken, ja.
4 telefoons naar uw klantendienst betekent 4 verschillende antwoorden.
Hoe zou dat komen als U uw verplichtingen aan mij nakomt dan, heeft U van mij geen mail.

U mag er rekening mee houden dat ik bij Electrabel wegga.

R. Van Dyck


De winst van Electrabel steeg in 2007 van 2,44 miljard euro naar 2,97 miljard euro

De operationele winst (EBITDA) van Electrabel steeg in 2007 van 2,44 miljard euro naar 2,97 miljard euro, een stijging van 21,7%. Dat staat in de gedetailleerde jaarrekeningen van de energiemultinational Suez, het moederbedrijf van Electrabel.
Suez betaalt minder belastingen dan ooit tevoren. Terwijl de consumenten 21% BTW op hun energie aangerekend krijgen, komt Suez er veel goedkoper van af. De energiegigant betaalt 11,3% belastingen op haar winsten.
De aandeelhouders van Suez doen een goede zaak. De dividenden stegen met 70% op 3 jaar tijd. In 2007 keerde Suez maar liefst 1,96 miljard euro uit aan de aandeelhouders. Daar bovenop werden ook nog eens voor 1,15 miljard euro eigen aandelen ingekocht. In totaal krijgen de Suez-aandeelhouders 3,11 miljard euro uitgekeerd.

Bron: PVDA-nieuws

video filmpje ElectraBrol te bekijken
Energiecampagne - Petitie - Brochure - Getuigenissen - Energieplan - Electrabel files
Verander van leverancier in Vlaanderen
Verander van leverancier in Brussel
Klachtenformulier om klacht in te dienen bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling

16:50 Gepost door Jan Boeykens in Algemeen | Permalink | Commentaren (13) |  Facebook |

Commentaren

Senator Temmerman (sp.a) Van: Yves Goossen (yves_goossen@hotmail.com)
Verzonden: dinsdag 1 april 2008 15:04:15
Aan: temmerman@senators.senate.be
CC: eco.inspec.fo@economie.fgov.be

Antwerpen, 1 april 2008

Geachte Mevrouw Temmerman,

Betreft: klachten energiefacturen electrabel


Nogmaals hartelijk dank voor uw antwoord van 10.3.2008.

Ik nam intussen contact op met Bruno Tobback die, volgens u, het dossier Electrabel binnen de sp.a mee opvolgt. Ik ontving echter geen antwoord.

Ik hoop dan ook dat er een politieke regeling wordt uitgewerkt die ervoor zorgt dat machtige multinationals zoals Electrabel verplicht worden om hun 'vergissingen' onmiddellijk recht te zetten en hun slachtoffers voor de geleden schade te vergoeden.

In afwachting van uw antwoord, teken ik,

Met de meeste hoogachting,


Yves Goossen
http://electrabel-klachten-plaintes.skynetblogs.be/

PS. In bijlage zend ik U een kopie van de klacht van Ricky Van Dyck


----------------
Van: Ricky
Verzonden: maandag 31 maart 2008 8:10:07
Aan: Yves_Goossen@hotmail.com
Geachte,

Heden heb ik een probleem bij electrabel, deze dienen mij een terugbetaling te doen van bijna 700€.
Dit volgens hun eigen melding voor 25 maart, tot op heden niet gestort.
Hun klantendienst meldt me dat ik maar geduld moet hebben.
Onderstaand is mijn brief aan hun klantendienst.
Tevens wil ik hierbij vermelden dat ze dreigen met hun contract.
Met andere woorden als er een contract is dan hebben zijzelf geen verplichtingen meer.

Mvg
Van Dyck

Klantnr:2151445605 Deurne, 31 Maart 2008

Geachte,

Heden om U mijn ontvredenheid van electrabel te melden.

Op mijn jaarlijkse afrekening gezien mijn verbruik is gezakt krijg ik het bedrag van 683,58€ terug, een aanzienlijk bedrag, dit bedrag zou volgens uw schriftelijke kennisgeving VOOR 25 Maart 2008 terug gestort worden. DIT JAAR.
Tot op heden is dit niet gebeurd, kunt U mij hier een verklaring voor geven.

Uw klantendienst vermeldt me dat ik maar geduld moet hebben, vind U dat normaal?
Als ik een rekening van Electrabel krijg mag ik dan betalen wanneer het mij uitkomt?
U BENT VERPLICHT OM MIJ DEZE BETALING VOOR DATUM TE STORTEN.
Hoeveel verwijlkosten gaat U mij betalen, zelfde tarief als U aan uw klanten rekent.
Tevens ga ik informeren om bij electrabel weg te gaan want deze situatie kan niet.

U praat over contract, volgens wet heeft U ook verplichtingen die U mij moet nakomen en de terugbetaling op tijd te doen, wat U ook nalaat, wordt dit deze week teruig betaald, daar neem ik geen genoegen mee terug betaling VOOR 25 MAART DIT JAAR.
En uw contract is niks waard als u uw verplichtingen ook niet nakomt.

Tevens wil ik hierbij vermelden dat uw klantendienst te wensen over laat.
Locaal bureel onverwachts gesloten, via mail niet bereikbaar vorige donderdag.
Als toch een mail stuurt dan geen antwoord, heeft U veel mails te verwerken, ja.
4 telefoons naar uw klantendienst betekend 4 verschillende antwoorden.
Hoe zou dat komen als U uw verplichtingen aan mij nakomt dan, heeft U van mij geen mail.

U mag er rekening mee houden dat ik bij Electrabel wegga.
Van Dyck

Gepost door: Yves | 01-04-08

Electrabel problemen Van: Yves Goossen
Verzonden: dinsdag 1 april 2008 16:43
Aan: Ricky
Onderwerp: RE: klacht electrabel


Beste Ricky,

Uw klacht wordt op onze blog 'Klachten Plaintes Electrabel' geplaatst.


Mvg,

Yves

------------------

Van: Ricky
Verzonden: dinsdag 1 april 2008 15:10:55
Aan: 'Yves Goossen'

Bedankt,

Ze zijn daar voor niks verlegen.
Ik moet 700,00€ terug krijgen omdat ik minder heb verbruikt (echtscheiding)
En ze vertikken van mijn geld terug te betalen.

Mvg
RICKY

Gepost door: Yves | 01-04-08

Electrabel mag alles Beste Ricky,

Mijn vriendin had enorme problemen met Sibelgaz.

Op een bepaald moment kreeg mijn vriendin de zogenaamde ombudsman van Sibelgaz over de vloer. De man is tevens woordvoerder van electrabel en zetelt in zowat alle besturen van Electrabel en Sibelgaz.
Op een gegeven moment onstond er een felle ruzie tussen mijn vriendin en die zogenaamde ombudsman.
De zogenaamde ombudsman gaf mij daarbij plotseling een duw waarbij ik het evenwicht verloor en op een stoel viel waarvan de poot afbrak.
De man vluchtte als het ware de woning uit met de dreigende woorden dat hij de 'politie zou bellen'.
Het grappige daarbij is dat hij niet goed uit zijn woorden kwam omdat hij een formulier in zijn mond had gestoken waarop mijn vriendin beslag wilde leggen omdat het haar factuurrekening betrof.

Bij het lezen van al die klachten zie je dat die zogenaamde vergissingen van electrabel echt berekend zijn.
Op die manier steken ze miljoenen Euros in hun zak bovenop de miljardenwinsten die ze al opstrijken.
Een gewone burger zou voor dergelijke oplichting al lang achter de tralies gezeten hebben maar in België mag electrabel blijkbaar alles omdat ze het op een akkoordje met de regering heeft gegooid.

Gepost door: Jan Boeykens | 01-04-08

Electrabel-actie: reeds 67.000 handtekeningen !! Nieuws van de campagne 6 procent btw op energie
4 april 2008

Bedankt voor jouw steun : al meer dan 67.000 handtekeningen voor 6% btw op energie

De petitie om de btw op gas en elektriciteit te verlagen van 21% naar 6% heeft nu welgeteld 67.708 ondertekenaars. Jij bent daar één van, en daar willen we je graag voor bedanken!

Help ons op weg naar 100.000 handtekeningen

----

Electrabel maakt 3 miljard euro winst

Voor wie er nog aan twijfelde: dankzij jouw dure energiefactuur maakt Electrabel superwinsten. Welgeteld 2,97 miljard euro vorig jaar. Dat is 300 euro per Belg. En daarop betaalt Electrabel maar 11% belastingen.

Gepost door: Yves | 05-04-08

Electrabel licht op Van: Ricky
Verzonden: donderdag 3 april 2008 6:28:48
Aan: Yves_Goossen@hotmail.com
Klacht opgestuurd naar ministerie economie

Het spelletje blijft duren en wordt erger


Van: Ricky
Verzonden: donderdag 3 april 2008 8:25
Aan: 'eco.inspec.fo@economie.fgov.be'
Onderwerp: FW: Klacht electrabel


KLACHT ELECTRABEL



Geachte,



Ik heb U reeds een melding van deze klacht gedaan, waarvan U onderaan een copy vind.

Heden een week later is MIJN GELD nog steeds niet terugbetaald,

Ik heb een mail gehad van hun waarin U kan lezen dat MIJN GELD teruggestort is op 31/3.

Doch ook dit is een leugen.

Ik heb vandaag ¾ naar hun klantendienst gebeld en daar werd me gezegd dat MIJN GELD gisteren gestort is.

De ene leugen achter de andere en ze spreken elkaar tegen.

Op mijn factuur staat vermeld dat dit geld zou gestort worden ten laatste op 25/3.

Een buurman bij heeft precies hetzelfde.

Ik ga ervan uit dat electrabel dit systematisch doet om geld op hun rekening te behouden.

Ik vind het teleurstellend dat dit zomaar mag en nog erger dat een simpele mens zoals ik

Nergens terecht kan met hun klachten, terwijl hier overtuigend over misbruik van, positie is.



Kan U met deze klacht helpen zodat electrabel deze gangster praktijken niet meer kan doen.



Mvg



Van Dyck Henri
De Berlaimontstraat 10
2100 Deurne

Gepost door: Johan | 08-04-08

Senatoren: Oplichting door Electrabel? Van: Yves Goossen (yves_goossen@hotmail.com)
Verzonden: dinsdag 8 april 2008 10:44:01
Aan: temmerman@senators.senate.be; schelfhout@senators.senate.be; tony.van.parys@skynet.be; guy.swennen@skynet.be
CC: eco.inspec.fo@economie.fgov.be


Geachte Senatoren,

Het is jammer dat u -niettegenstaande uw beloften- de consumenten aan hun lot overlaat en er blijkbaar geen enkele partij bereid is om de oplichtingspraktijken van Electrabel een halt toe te roepen.

De consumentenorganisatie Testaankoop had dan ook 100% gelijk door te stellen dat deze regering niets om de consumenten geeft. Ze had er alleen aan moeten toevoegen dat de politieke partijen die niet in de regering zetelen evenmin iets om de consumenten geven.

Van een onafhankelijke ombudsman voor energie is er, niettegenstaande de gedane regeringsbelofte van twee jaar geleden, ook nog altijd geen sprake en de inspectiedienst blijkt niet te werken.

In bijlage zend ik u een copie van de zoveelste klacht van Electrabel.

Hoogachtend,

Yves Goossen
http://electrabel-klachten-plaintes.skynetblogs.be/

Gepost door: Yves | 08-04-08

Minister Van: Ricky
Verzonden: donderdag 3 april 2008 6:52:40
Aan: info@huytebroeck.irisnet.be


Te Deurne, 03/04/08



Aan de Minister van Energie



Geachte Minister,

Heden om U een klacht te melden over electrabel dewelke oneerlijke praktijken heeft.

Gezien mijn inspanningen om minder energy te verbruiken heb ik een tegoed van bijna 700,00€,

Volgens electrabel zou deze terugbetaling gebeuren voor 25 Maart, maar ondertussen is dit nog niet gebeurd.

Per mail laten ze me weten dat mijn geld op 31/3 gestort is, doch tot op heden niets op mijn rekening.

Nu heb ik telefonisch uitleg gevraagd daar werd me verteld dat dit aanzienlijk bedrag gisteren gestort is.

Dus maken ze er een spelletje van, dit is een truk om hun rekening zo hoog mogelijk te houden,

Daar ik van buren verneem dat ze zelfde probleem hebben.

Ik vind het teleurstellend dat electrabel dit zomaar mag en kan.

Ze melden een datum van terugbetaling en doen dit dan niet.

En nog erger als gewone mens kan je nergens terecht met dergelijke klacht.

Als ik een factuur krijg van electrabel en ik betaal 1 dag te laat dan moet ik boete betalen.

Ik wil mijn geld dan ook ONMLIDDELIJK terug en met VERWIJLKOSTEN van bijna twee weken.

Ik heb hun gezegd dat ik niet tevreden ben met deze oneerlijke dieven praktijken en wil bij hun weggaan.

Ze dreigen met hun contract.

Met andere woorden electrabel mag doen en laten wat ze willen en een mens staat nergens.

Graag uw hulp om dit op te lossen en te zorgen dat ze hun oneerlijke praktijken stoppen.



Met vriendelijke groeten


Van Dyck Henri
De Berlaimontstraat 10
2100 Deurne,

Gepost door: Yves | 08-04-08

Eindelijk betaald ! Van: Ricky
Verzonden: donderdag 3 april 2008 12:05:00
Aan: Yves_Goossen@hotmail.com


Geachte,


Vandaag na de middag stond eindelijk mijn tegoed bedrag op mijn rekening.

Ik kan je verzekeren dat ik het hun alle dagen moeilijk heb gemaakt,

Dagelijks heb ik meerdere keren naar hun getelefoneerd.

Wat voor oneerlijke praktijken doen die zomaar ongestraft !

En een gewone mens staat machteloos.

Als wij 1 dag te laat betalen dan kunnen we een boete betalen.

Zij hebben mijn geld 10 dagen te laat betaald, maar dat vinden ze normaal.



Mvg

Ricky

Gepost door: Yves | 08-04-08

Consument vergeten door regering Leterme I De regering hecht weinig belang aan de consument. Als u wordt opgelicht door een multinational zoals Electrabel, kan u op geen enkele plaats terecht.

---------


De Standaard, 22 maart 2008


BRUSSEL - Wie is de minister van Consumentenzaken? Nergens in de lijstjes en overzichten valt immers het woord consumentenzaken.

'Paul Magnette (PS) blijft minister van Consumentenzaken', stelde Letermes woordvoerder Peter Poulussen gisteren. 'Wel komt er een protocol met de andere ministers die bevoegdheden in die zin hebben.' Het gaat om minister Sabine Laruelle (MR), bevoegd voor Landbouw en Middenstand, en Vincent Van Quickenborne (Open VLD) die Economie in zijn portefeuille heeft.

'In de interim-regering zou ook al zo'n protocol gesloten worden, maar er kwam niets van in huis', zegt woordvoerder Ivo Mechels van Test-Aankoop. Het is een publiek geheim dat Laruelle en Magnette aan het touwtrekken waren om bijvoorbeeld de economische inspectie naar zich te halen. Nu ook Van Quickenborne bij dat debat betrokken is, wordt het nog moeilijker.

'Het is belangrijk dat er een aparte minister van Consumentenzaken is, want het kan toch niet dat de minister van Middenstand tegelijk de consument moet verdedigen', zegt Mechels.

Een gelijkaardige redenering geldt voor het federaal agentschap voor de voedselveiligheid, dat ook onder Sabine Laruelle valt. 'Het voedselagentschap is opgericht na de dioxinecrisis. Toen was duidelijk gezegd dat dit moet losstaan van landbouw', beklemtoont Mechels.

Test-Aankoop betreurt ook dat in het regeerakkoord nauwelijks iets gezegd wordt over consumentenzaken. Zo betreurt hij dat er geen plannen zijn om groepsvorderingen mogelijk te maken of geschillencommissies op te richten. Hij begrijpt het nut van het observatorium voor de prijzen in een vrije markteconomie niet echt, omdat tegelijk de CREG, de Commissie voor de Regulering van Gas en Elektriciteit, slagkracht mist.

'Uit de praktijk zal moeten blijken dat we wel degelijk aan de consument denken', zegt Jeroen Janssens, de woordvoerder van Magnette. 'Consumentenbescherming was een belangrijk thema in het programma van de PS. Daarom wilden we dat dit domein een aparte minister heeft.' Wat Magnette precies van plan is, kon Janssens nog niet zeggen. 'Eerst moeten de bevoegdheden afgebakend worden.' (bm)



Gepost door: Joachim D | 09-04-08

beste, ook wij hebben problemen bij electrabel. deze gaat over tot nu toe 5 facturen met verschillende bedragen die varieeren van 585€ en 2092€ die ze nog zouden moeten krijgen maar het gaat over creditnota's van electrabel die zouden moeten terug betalen , de ene operator zegt alles is effen , de andere zegt wacht van betalen tot alles herberekend is en de nog andere zegt dat we onmiddelijk die 2092€ moeten betalen als je vraagt achter een historiek om erachter te komen hoe ze aan die bedragen komen zelfs na tussentijdse betalingen van 191€ kunnen ze die niet geven en hun naam willen ze ook niet zeggen zo moeten we iedere keer ons verhaal opnieuw vertellen. we verlaten zeker electrabel , onvriendelijk en zeker niet hulpvaardig voor hun klanten.

Gepost door: bourgois pedro | 10-04-08

'Klantenservice' Electrabel Van: Ricky
Verzonden: maandag 14 april 2008 10:55:52
Aan: Yves_Goossen@hotmail.com


-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Ricky
Verzonden: maandag 14 april 2008 12:55
Aan: 'EH-EBL-AN-REPLY@electrabel.com'
Onderwerp: RE: ricky.v.d(NL)(EBL) ] [T200803280040S040Z1287067]

Vanaf nu zal ik ook laattijdige betalingen doen.
Wat jullie mogen mag een ander ook.
En waar zijn jullie nalatigheidsonkosten dat jullie mij moeten betalen ?
Jullie waren 10 dagen te laat met MIJN geld te storten !
Ik doe vanaf nu alle maanden mijn betalingen 10 dagen te laat
en ook door 'laattijdige verwerking'.

ok

--------------------------------


-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: EH-EBL-AN-REPLY@electrabel.com [mailto:EH-EBL-AN-REPLY@electrabel.com]
Verzonden: maandag 14 april 2008 13:45
Aan: ricky.v.d
Onderwerp: ricky.v.d(NL)(EBL) ] [T200803280040S040Z1287067]

"Wanneer u een antwoord geeft op deze mail, gelieve dan het onderwerp (Subject) niet te veranderen. Doet u dat wel, dan is alle verdere opvolging onmogelijk."

"Quand vous répondez à ce mail, veuillez ne pas modifier le sujet (Subject), car cela rendrait tout suivi ultérieur impossible."



Trk # T200803280040S040Z1287067

ECS Reply

Uw mail betreffende de terugbetaling.

Geachte heer Van Dyck

Wij bevestigen u hiermee de teruggave van het tegoed van 683,58 euro van uw verbruiksfactuur van 17 maart 2008.
Op 2 april 2008 is dit bedrag teruggestort via uw rekeningnummer.

Wij verontschuldigen ons voor het laattijdige verwerken ervan.

Wij danken u voor uw bezoek aan onze website en zijn steeds ter beschikking voor bijkomende inlichtingen.

Met vriendelijke groeten


Hedwige Curvers
Klantenadviseur

-------------------------------

On April 3, 2008 at 8:15 AM, "Ricky" wrote:

Vandaag staat dit geld, MIJN GELD, nog niet op mijn rekening.
Volgens jullie schrijven is het al gestort.
Aan de telefoon zeggen ze dat het nog niet gestort is.

Dit is MIJN GELD !

--------------------------------

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: EH-EBL-AN-REPLY@electrabel.com
[mailto:EH-EBL-AN-REPLY@electrabel.com]
Verzonden: maandag 31 maart 2008 15:03
Aan: ricky.v.d
Onderwerp: ricky.v.d(NL)(EBL)
[T200803280040S040Z1242581]

"Wanneer u een antwoord geeft op deze mail, gelieve dan het
onderwerp (Subject) niet te veranderen. Doet u dat wel, dan is alle verdere opvolging onmogelijk."

"When answering this e-mail, please don't change the subject,
because that would make later follow-up impossible."


Geachte heer Van Dyck

Alvast bedankt voor uw bericht.

Wij hebben reeds de opdracht gegeven aan onze financiële instelling om de terugbetaling uit te voeren.

Wij danken u voor uw bezoek aan de website en zijn steeds ter
beschikking voor bijkomende inlichtingen.


Met vriendelijke groeten

Joachim Hermans
Klantenadviseur

-------------------------------

On March 28, 2008 at 10:02 AM, ricky.v.d wrote:


U wilt:
Een klacht formuleren Over : Mijn factuur, een betaling of
terugbetaling

VOOR 25 MAART moest ik mijn terugbetaling ontvangen van 700 Euro.
Waarom staat die niet op mijn rekening, tevens via internet was jullie niet bereikbaar ook niet telefoon ook niet via loket.

Moet ik jullie bedanken voor jullie amateurwerk?

GELIEVE ONMIDDELIJK MIJN GELD TE STORTEN MET
VERWIJLKOSTEN, domicilering heb ik vernietigd, contract wordt
beeindigd.

Ik heb genoeg van jullie onbestaande service.

Als mijn geld maandag niet op de bank staat, maken jullie wat mee !

Contactgegevens ...

Gepost door: Leentje | 18-04-08

Verlaag de BTW op gas en elektriciteit van 21% naar 6% : TEKEN OOK !!!!!!!!!!!? Van: Ricky
Verzonden: maandag 14 april 2008 18:16:08


Verlaag de BTW op gas en elektriciteit van 21% naar 6% : TEKEN OOK !!!!!!!!!!!

Wist je dat wij op gas en elektriciteit 21% BTW betalen?!
Dat is het tarief voor luxeproducten!
Teken de petitie om de BTW voor energie te verlagen naar 6%.
Het leven is al duur genoeg!

Op de duur gaan wij alleen nog werken om onze facturen te betalen...
Met één klik kun je de BTW-verlaging naar 6% een stap dichterbij brengen!
Er hebben al meer dan 20.000 mensen getekend.

Teken op www.6procent.be : zeker doen!
Stuur dit aub door naar iedereen die je kent!
Energie is geen luxe, maar een noodzaak.
Verlaag de BTW op gas en elektriciteit van 21% naar 6%.
Op kosten van Electrabel, want zij maken 2,3 miljard euro winst op onze rug!

Energie is levensnoodzakelijk.
Toch betalen we in België 21% BTW op gas en elektriciteit.
Dat is het tarief voor luxeproducten!

Op kraantjeswater, groenten en fruit en geneesmiddelen betalen we maar 6% BTW.
Waarom dan 21% voor verwarming en verlichting?
200 euro korting op de energiefactuur.
Door een BTW-tarief van 6% op gas en elektriciteit bespaart een gezin 200 euro.
Andere Europese landen doen het al.
In Luxemburg is het BTW-tarief voor energie 6%, in Groot-Brittannië 5%. Wanneer volgt België?
Op kosten van Electrabel!

Door de BTW-verlaging krijgt de overheid minder inkomsten.
Wij willen dat Electrabel en andere energiebedrijven dat geld bijpassen.

Gepost door: Leentje | 18-04-08

't is echt wel erg.
Dankzij heel wat maatregelen om minder energie te verbuiken met onze VZW hebben we een afrekening toegestuurd gekregen waarbij we ongeveer 1500 euro terugkrijgen (ongeveer de helft van ons voorschotten, geld dat we zeker kunnen gebruiken).
Dit zou volgens hun correspondentie vóór 20 april 2008 op onze rekening staan. Meer dan een week later nog niets op onze rekening.
Ik heb nu uiteindelijk gebeld dat ze mij dit geld moeten storten. Een reden 'konden' ze niet geven waarom dit geld nog niet overgeschreven was. De belofte is nu wel gemaakt dat ze dit zouden storten... Ik hoop alleen niet dat ik volgende week verdere stappen moet ondernemen om ons geld terug te kunnen krijgen.

't is wel erg dat ze zich niet houden aan een datum die ze voor zichzelf vooropstellen!
Als klant kan je je betalingstermijn niet kiezen, maar als je betaling een dag te laat is krijg je onmiddellijk overdreven grote extra kosten naar je hoofd gesmeten.

Gepost door: Wouter | 29-04-08

De commentaren zijn gesloten.