31-03-08

Actie '1000 klachten over Electrabel' (49)


large_454001Onkunde of slechte wil ?

Zaventem 31 maart 2008

Geachte,

Betreft: EAN 541 44 89 20 70 33 71 051 Meternummer: 33232880

Begin december 2007 vind ik toevallig bij een bezoek aan de woning in Etterbeek, een brief van Sibelga (gedateerd op 27 november 2007), waarin mij wordt gevraagd naar het leveringscontract met een leverancier. Het gebouw dat mijn broer en ik verhuren, telt drie appartementen en het probleem draait rond de elektriciteitsmeter van de gemeenschappelijke delen.

Ik neem contact op met Electrabel, waar ik klant ben, en zij verzekeren mij dat alles in orde is en dat zij Sibelga hiervan zullen verwittigen. Ik moet mij verder geen zorgen maken.

Eind februrai 2008 word ik telefonisch gecontacteerd door Sibelga met de melding dat zij van mijn leverancier nog niets hebben gehoord en ik word zelfs telefonisch beschuldigd van fraude. Ik neem op 2 maart 2008 opnieuw contact op met Elektrabel. Deze keer zullen zij het nodige doen. Er wordt me zelfs gevraagd om de meterstand door te geven, wat ook gebeurt. Op 4 maart 2008 ontvangt Sibelga een overeenkomst, maar de verkeerde en die wordt geweigerd. Resultaat: op 31 maart 2008 wordt de elktriciteit afgesloten, met als gevolg dat de bewoners van de appartementen via een niet verlichte traphal naar hun appartementen moeten. Ik werd niet op de hoogte gebracht en ging er vanuit dat alles in orde was.

Donderdag 3 april 2008 zal de meter opnieuw geopend worden. Ondertussen heb ik uren getelefoneerd, gewacht en geluisterd naar irritante muziekjes. Ik blijf met vragen zitten: Wie is aansprakelijk bij een eventueel ongeval in het appartementsgebouw door het ontbreken van noodzakeijke verlichting? Wie zal de kosten betalen voor het sluiten en heropenen van de meter en een eventuele boete? Hebben wij hier te maken met onkunde of slechte wil? Kan het vandaag nog altijd dat bedienden bij Sibelga en Electrabel Nederlands onkundig zijn, wat de communicatie zeker bemoeilijkt?

Met vriendelijke groeten,

Daniel Nicasie
Zonnedallaan 3
1930 Zaventem


De winst van Electrabel steeg in 2007 van 2,44 miljard euro naar 2,97 miljard euro

De operationele winst (EBITDA) van Electrabel steeg in 2007 van 2,44 miljard euro naar 2,97 miljard euro, een stijging van 21,7%. Dat staat in de gedetailleerde jaarrekeningen van de energiemultinational Suez, het moederbedrijf van Electrabel.
Suez betaalt minder belastingen dan ooit tevoren. Terwijl de consumenten 21% BTW op hun energie aangerekend krijgen, komt Suez er veel goedkoper van af. De energiegigant betaalt 11,3% belastingen op haar winsten.
De aandeelhouders van Suez doen een goede zaak. De dividenden stegen met 70% op 3 jaar tijd. In 2007 keerde Suez maar liefst 1,96 miljard euro uit aan de aandeelhouders. Daar bovenop werden ook nog eens voor 1,15 miljard euro eigen aandelen ingekocht. In totaal krijgen de Suez-aandeelhouders 3,11 miljard euro uitgekeerd.

Bron: PVDA-nieuws

video filmpje ElectraBrol te bekijken
Energiecampagne - Petitie - Brochure - Getuigenissen - Energieplan - Electrabel files
Verander van leverancier in Vlaanderen
Verander van leverancier in Brussel
Klachtenformulier om klacht in te dienen bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling

20:53 Gepost door Jan Boeykens in Algemeen | Permalink | Commentaren (0) |  Facebook |

De commentaren zijn gesloten.