20-03-08

Actie '1000 klachten over Electrabel' (45)


large_454001Geachte Heer Goossen,

Ook ik ondervind al jaren problemen met electrabel.

Nu het spelleke begon allemaal enkele jaren terug. Mijn meter 2855 werd altijd doorgegeven met 6 cijfers, opeens kreeg ik de melding bij het bellen naar 080014127 eandis dat dit verkeerd was en dat de laatste cijfer niet gold, want dat een cijfer na de komma was...

Enfin, er kwam iemand om de meter op te meten ook, maar die was zo zat en ziek dat die 1 uur op mijn toilet vertoefde en ik hem de deur heb gewezen.

Enfin vanaf toen kreeg ik een brief om de meterstanden te melden met vorige meterstand 15xxx ipv 150xxx.. Wie ben ik om hen te betwisten.

Alles verliep een tijdje goed en dan opeens bleek er toch een vergissing te zijn en moest ik 100.000Bef achterstal betalen ??

Na enkele telefoontjes waarop ik er zelf 1 aan de lijn kreeg die me doodleuk wist te melden dat ik 2 meters had: 1 voor de dag en 1 voor de nacht. Maar als ik de kosten deed voor een meter dubbeltarief zou de factuur geseponeerd worden. Welke maffiapraktijken zijn dat??

Na mijn brief naar de klachtendienst in Luik werd de 100.000 te betalen een creditnota van 18.000bef...
Nu verstond ik het helemaal niet meer, dus weer bellen... 'Dit was juist', werd me verteld.

Door gans dat spelleke vertrouwde ik electrabel niet meer en deed ik de overstap naar nuon. Nu dat ging goed. Bevestiging van einde contract, slotfactuur, etc.. Ik was er vanaf dacht ik.

Maar nee, vorig jaar kreeg ik een brief dat ik nog een tegoed had van electrabel en dat men dit op mijn rekening ging storten. Welke rekening?? Ik was geen klant meer en het rekeningnummer van toen ik het nog wel was, was niet meer geldig. Dus bellen naar electrabel, rekeningnr doorgeven (enfin via een rompslomp van papieren), nog geen week later opnieuw post van electrabel. Ik moest bij nader inzien een hoge achterstal betalen ??

Weer bellen dus... Enfin, om kort te zijn, vele telefoontjes en brieven later werd het een creditnota. Nogmaals een bevestiging van de slotfactuur en de belofte dat nu alles volledig afgesloten en betaald was, dacht dat ik dus.

Maar nee, momenteel is het weer van hetzelfde liedje: eerst een creditnota, een week later een hoge factuur in verband met zogezegde achterstallen en allerlei blabla.
Dus weer bellen en schrijven per aangetekende brief naar electrabel.
Vandaag een telefoontje van een of andere operator die noch van toeten noch blazen wist want het enige zinneke dat eruit kwam was dat ik die factuur moest betalen en dat hij van het dossier in verleden niet op de hoogte was.
Met andere woorden... ik ben nu ten einde raad.

Dit kan toch niet meer ! Ik ben al enkele jaren geen klant meer van Electrabel en ik zou nu, volgens hen, door een zogezegde vergissing van hun kant weer nog es 1300 euro moeten betalen !!

Zie bijlagen voor meer info over de factuurdata, etc.

Sabine Bol
Roeselarestraat 66
8840 Oostnieuwkerke


Van: Yves Goossen (yves_goossen@hotmail.com)
Verzonden: donderdag 20 maart 2008 10:02:11
Aan: sabine bol
CC: eco.inspec.fo@economie.fgov.be; temmerman@senators.senate.be; schelfhout@senators.senate.be; tony.van.parys@skynet.be; guy.swennen@skynet.be

Geachte Mevrouw Bol,
Beste Sabine,

Dit zijn inderdaad pure maffiapraktijken alhoewel de top van electrabel dat een 'normale klantenbinding' zal noemen.

We plaatsen uw klacht op onze blog 'Klachten Plaintes Electrabel' en zenden een copie van uw klacht aan de inspectiedienst en enkele volksvertegenwoordigers die hopelijk hun partijbelangen weer niet voorop stellen.

Dien zelf ook een klacht in bij de inspectie ( eco.inspec.fo@economie.fgov.be ) en laat ons weten op welke manier deze klacht wordt onderzocht en afgehandeld.

Het is jammer dat Electrabel een deeltje van haar miljardenwinst niet gebruikt om een werkelijke klachtendienst op poten te zetten voor haar benadeelde klanten.
Ook de federale regering die van de winsten van Electrabel profiteert, blijft ernstig in gebreke en doet niets om de consumenten te beschermen.

Hou ons op de hoogte van uw dossier.

Met vriendelijke groet,

Yves
http://electrabel-klachten-plaintes.skynetblogs.be/

PS. Het begint mij op te vallen dat ik nog geen enkele reactie ontving van de zogenaamde inspectiedienst van de federale regering (eco.inspec.fo@economie.fgov.be). Hopelijk zal het met de 'onafhankelijke' ombudsman Energie die de regering Verhofstadt vijf jaar geleden beloofde, niet dezelfde richting opgaan (als die ombudsman er tenminste ooit komt).

-----------------

De winst van Electrabel steeg in 2007 van 2,44 miljard euro naar 2,97 miljard euro

De operationele winst (EBITDA) van Electrabel steeg in 2007 van 2,44 miljard euro naar 2,97 miljard euro, een stijging van 21,7%. Dat staat in de gedetailleerde jaarrekeningen van de energiemultinational Suez, het moederbedrijf van Electrabel.
Suez betaalt minder belastingen dan ooit tevoren. Terwijl de consumenten 21% BTW op hun energie aangerekend krijgen, komt Suez er veel goedkoper van af. De energiegigant betaalt 11,3% belastingen op haar winsten.
De aandeelhouders van Suez doen een goede zaak. De dividenden stegen met 70% op 3 jaar tijd. In 2007 keerde Suez maar liefst 1,96 miljard euro uit aan de aandeelhouders. Daar bovenop werden ook nog eens voor 1,15 miljard euro eigen aandelen ingekocht. In totaal krijgen de Suez-aandeelhouders 3,11 miljard euro uitgekeerd.

Bron: PVDA-nieuws

video filmpje ElectraBrol te bekijken

11:30 Gepost door Jan Boeykens in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

Maffiapraktijken Geachte Heer Van Dienderen,
Beste Hugo,

Electrabel gebruikt werkelijk maffiapraktijken, ook naar de eigen klanten toe.

Is er dan geen enkel Groen parlementslid dat terzake een parlementaire vraag kan stellen ?

Hier volgt één van de klachten die op blog 'electrabel-klachten-plaintes' te lezen valt:


'Ook ik ondervind al jaren problemen met electrabel.
Het spelleke begon allemaal enkele jaren terug. Mijn meter 2855 werd altijd doorgegeven met 6 cijfers, opeens kreeg ik de melding bij het bellen naar 080014127 eandis dat dit verkeerd was en dat de laatste cijfer niet gold, want dat een cijfer na de komma was...

Enfin, er kwam iemand om de meter op te meten ook, maar die was zo zat en ziek dat die 1 uur op mijn toilet vertoefde en ik hem de deur heb gewezen.

Vanaf toen kreeg ik een brief om de meterstanden te melden met vorige meterstand 15xxx ipv 150xxx.. en wie ben ik om hen te betwisten.

Alles verliep een tijdje goed en dan opeens bleek er toch een vergissing te zijn en moest ik 100.000Bef achterstal betalen ??

Na enkele telefoontjes waarop ik er zelf 1 aan de lijn kreeg die me doodleuk wist te melden dat ik 2 meters had: 1 voor de dag en 1 voor de nacht. Maar als ik de kosten deed voor een meter dubbeltarief zou de factuur geseponeerd worden. Welke maffiapraktijken zijn dat??

Na mijn brief naar de klachtendienst in Luik werd de 100.000 te betalen een creditnota van 18.000bef...
Nu verstond ik het helemaal niet meer, dus weer bellen... 'Dit was juist', werd me verteld.

Door gans dat spelleke vertrouwde ik electrabel niet meer en deed ik de overstap naar nuon. Nu dat ging goed. Bevestiging van einde contract, slotfactuur, etc.. Ik was er vanaf dacht ik.

Maar nee, vorig jaar kreeg ik een brief dat ik nog een tegoed had van electrabel en dat men dit op mijn rekening ging storten. Welke rekening?? Ik was geen klant meer en het rekeningnummer van toen ik het nog wel was, was niet meer geldig. Dus bellen naar electrabel, rekeningnr doorgeven (enfin via een rompslomp van papieren), nog geen week later opnieuw post van electrabel. Ik moest bij nader inzien een hoge achterstal betalen ??

Weer bellen dus... Enfin, om kort te zijn, vele telefoontjes en brieven later werd het een creditnota. Nogmaals een bevestiging van de slotfactuur en de belofte dat nu alles volledig afgesloten en betaald was, dacht dat ik dus.

Maar nee, momenteel is het weer van hetzelfde liedje: eerst een creditnota, een week later een hoge factuur in verband met zogezegde achterstallen en allerlei blabla.
Dus weer bellen en schrijven per aangetekende brief naar electrabel.

Vandaag een telefoontje van een of andere operator die noch van toeten noch blazen wist want het enige zinneke dat eruit kwam was dat ik die factuur moest betalen en dat hij van het dossier in verleden niet op de hoogte was.
Met andere woorden... ik ben nu ten einde raad.

Dit kan toch niet meer ! Ik ben al enkele jaren geen klant meer van Electrabel en ik zou nu, volgens hen, door een zogezegde vergissing van hun kant weer nog es 1300 euro moeten betalen !!

Zie bijlagen voor meer info over de factuurdata, etc.

Sabine Bol
Roeselarestraat 66
8840 Oostnieuwkerke


Jan Boeykens
20-03-2008

Gepost door: Jan Boeykens | 20-03-08

De commentaren zijn gesloten.