16-03-08

Actie '1000 klachten over Electrabel' (39)


large_454001'electrabel heeft de afrekening aangeboden op mijn rekening deze was er niet afgegaan omdat er niet genoeg opstond het ging om een afrekening van 1249 euro ik heb geen post gehad met bewijzen van afrekening daarna had ik gebeld om een aflossingbedrag af te spreken maar ze konden dat niet doen omdat ze het nog niet hadden terug gehad mits ik vandaag mijn loon had gekregen hadden ze het opnieuw aangeboden op de bank dus electrabel is betaald maar ik heb nu helemaal geen geld meer om de volgende maand om te leven met mijn 4 kinderen ik vind dat niet kunnen ik heb daarvoor vorige week dus 2 uur aan de telefoon gehangen om te vragen om dat bedrag in stukken te kunnen betalen en ze halen het er toch af
mijn leven is nu hopeloos mits ik niets meer heb'.

marijke, 20-08-2007


Geachte Mevrouw Laenen,

Het was ons niet mogelijk om alle klachten die als commentaar op onze blog Klachten Plaintes Electrabel verschenen, te verwerken.

Hoe staat het nu met je dossier rond Electrabel ?

In afwachting van je antwoord, teken ik,

met vriendelijke groet,

Yves
http://electrabel-klachten-plaintes.skynetblogs.be/


Van: LAENEN MARIJKE
Verzonden: zondag 16 maart 2008 18:30:59
Aan: Yves Goossen (yves_goossen@hotmail.com)

geachte,

na veel vijven en zessen hebben we het bedrag in orde gekregen maar toch blijft het ons storen omdat het niet elke keer op de zelfde datum via de bank gaat
de ene keer is het de 1 dan de 22 dan de 10 van de maand
we worden er zot van
ben nog steeds heel ontevreden

------------------------

Indien de service bij Electrabel Consumers Solution (ECS) niet naar wens is, of de aangerekende voorschotfactuur te hoog worden geschat: Verander van leverancier. Een vergelijking van de leveranciers in Vlaanderen staat op de website van de VREG (http://www.vreg.be) en een vergelijking van de leveranciers in Brussel vindt u op http://www.brugel.be

20:59 Gepost door Jan Boeykens in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

Klacht bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling van de FOD Economie Van: Yves Goossen (yves_goossen@hotmail.com)
Verzonden: maandag 17 maart 2008 1:11:22
Aan: nadia.van.meerssche
CC: eco.inspec.fo@economie.fgov.be; tony.van.parys@skynet.be; guy.swennen@skynet.be


Geachte Mevrouw Van Meerssche,
Beste Nadia,

Hartelijk dank voor uw klacht die we op onze blog Klachten Plaintes Electrabel hebben gepubliceerd.

Kopie van uw klacht zenden we naar de Algemene Directie Controle en Bemiddeling van de FOD Economie en de vermelde senators en volksvertegenwoordigers die we reeds over andere klachten inzake energiefacturen van Electrabel contacteerden.

Indien Electrabel u het mes op de keel zet, dien dan eerst een klacht in bij de Algemene Directie Controle en Bemiddeling van de FOD Economie (eco.inspec.fo@economie.fgov.be) die volgens senator Temmerman klachten zou onderzoeken en behandelen, en betaal dan met een overschrijving waarop u uitdrukkelijk vermeldt: 'onder voorbehoud van alle rechten'. Op die manier kan u uw geld vroeg of laat terugeisen als de federale regering de klachten van de energieconsumenten eindelijk serieus neemt.

Hou ons op de hoogte van uw dossier.

Met vriendelijke groet,

Yves
http://electrabel-klachten-plaintes.skynetblogs.be/

------------------

----- Original Message -----
From: Nadia Van Meerssche
Sent: Sunday, March 16, 2008 9:51 PM
Subject: Eindafrekening electrabel en herziening

Geachte,

Ik zou graag eens weten waar ik mijn energiefactuur kan laten controleren. Volgens mij klopt het niet wat electrabel doet, trouwens ik krijg geen duidelijk overzicht.

Het gaat hem namelijk over het volgende: Een paar maanden geleden kregen we een creditnota van de eindafrekening van het jaar ervoor.
Om één of andere reden was het bedrag dat we dat jaar betaald hadden niet correct (nu dat kan altijd wel gebeuren). Dan krijgen we de nieuwe afrekening van het afgelopen jaar.
In deze afrekening maken ze een afrekening over een periode van 2 jaar (waar ik niks op tegen heb), maar op de factuur word er niets onderverdeeld in de 2 jaren. Dus uiteindelijk weten we niet over welk verbruik ze van het jaar daarvoor spreken en aan welk bedrag en over welk verbruik het huidige jaar.

Wat ons vooral doet twijfelen aan de fakturen is: dat wij de laatste jaren steeds minder verbruiken en toch elk jaar opnieuw meer moeten betalen.
Ik weet dat de prijzen omhoog gegaan zijn, maar de stijging van de tussentijdse betalingen is wel met bijna 80 € per maand gestegen. Zelfs voor de stijging van de energieprijzen werd onze tussentijdse factuur verhoogt.

Om dit alles zouden wij graag onze faktuur eens laten controleren. We hebben reeds contact opgenomen maar daar kan men ons niet uitleggen waarom de herziening was en hoe het uiteindelijk in elkaar zit.

Met vriendelijke groeten,

Van Meerssche N.

Gepost door: Yves | 17-03-08

De commentaren zijn gesloten.