15-03-08

Actie '1000 klachten over Electrabel' (35)


large_454001Van: Sabrina
Verzonden: donderdag 13 maart 2008 11:07:35
Aan: Yves Goossen (yves_goossen@hotmail.com)

Beste, Ik heb al reeds klacht ingediend bij dhr eric sonnet (economie.fgov.be)deze heeft eenmalig gereageerd, en na nog 2 e-mails van mij heb ik deze niet meer gehoord. Ik heb nu een afspraak gemaakt bij mijn advocate en maandag mag ik mijn dossier aan haar gaan geven, dus zal er een rechtzaak van komen. Ik wist anders niet wat ik verder nog kon doen, aangezien ik al 4x gebeld heb naar electrabel, 2x alles doorgefaxt en persoonlijk naar electrabel geweest in kortrijk (alles zonder resultaat). Integendeel electrabel ziet, zoals men mij zei, zelf het bos niet meer door de bomen. Ik heb al verschillende keren een brief gekregen van een deurwaarder en wanneer ik hem probeer te bellen krijg ik een computer aan de lijn met de vermelding dat meneer juist maar per post en via e-mail te bereiken is. Ik heb al een mail gestuurd helaas terug zonder resultaat. Nu vraagt men al geruime tijd een waarborg. Toen ik vroeg waarvoor die waarborg dient kreeg ik als antwoord: dit dient omdat u bij ons zou blijven en je kan die waarborg van 368euro na 2 jaar terugvorderen. Nu heb ik ook een brief gekregen van een incassobureau. Vorige maand heb ik een afrekening gekregen met direct 12,15euro herinneringskosten erbij. Op de achterkant van deze brief staat gedetailleerd uitgelegd de rekeningen die betaald zijn en eronder de rekeningen die niet betaald zijn MAAR: de rekeningen die betaald zijn op de factuur zijn dezelfde als de rekeningen die nog openstaan??? Nu versta ik er helemaal niks meer van. Nu blijkt dat ze mijn tussentijdse betaling van februari gebruikt hebben om de eindfactuur af te korten, dus blijft mijn tussentijdse factuur van februari enzoverder openstaan. Dit kan toch zomaar niet. Ik heb nu 3 dingen in mijn bezit namelijk: een bewijs van electrabel zelf van kortrijk, een gedetailleerde rekening van op de site van electrabel die ik afgeprint heb + een e-mail van electrabel en deze 3 dingen spreken elkaar tegen. Niks klopt, dus heb ik zoals eerder vermeld nu ten einde raad mijn advocate geraadpleegd omdat ik niet weet waar ik moet zijn en wat ik verder moet doen. mvg lagaisse sabrina


Van: Yves Goossen (yves_goossen@hotmail.com)
Verzonden: zaterdag 15 maart 2008 11:32:00
Aan: Sabrina
CC: temmerman@senators.senate.be; eco.inspec.fo@economie.fgov.be; tony.van.parys@skynet.be; guy.swennen@skynet.be

Geachte Mevrouw Lagaisse,
Beste Sabrina,

Hartelijk dank voor uw klacht die we op onze blog zullen publiceren.

Uit uw bericht blijkt dat de klachtendienst van de Algemene Directie Controle en Bemiddeling van de FOD Economie, waarnaar senator Temmerman mij verwees, niet werkt en dat de consumenten nog altijd nergens met hun klachten over energiefacturen terecht kunnen (laat staan dat zij hun geld terugkrijgen).

We blijven uw dossier opvolgen.

Met vriendelijke groet,
http://electrabel-klachten-plaintes.skynetblogs.be/

22:10 Gepost door Jan Boeykens in Algemeen | Permalink | Commentaren (1) |  Facebook |

Commentaren

Test-Aankoop hekelt facturatie Electrabel Energieleverancier Electrabel trekt zijn nieuwe voorschotfacturen dusdanig op dat consumentenorganisatie Test-Aankoop de wenkbrauwen fronst.

(belga) - Voor nagenoeg alle klanten, ook zij die op hun eindfactuur van vorig jaar geen supplement moeten betalen, wordt de maandelijkse voorschotfactuur verhoogd. Gemiddeld gaat het om een prijsstijging met 15 procent tegenover 2007. Electrabel verwijst hiervoor naar de hogere brandstofprijzen en naar de duurdere distributietarieven. Het bedrijf zegt ook dat stijging voor alle leverancier dezelfde is.

Maar dat is volgens Test-Aankoop niet juist. Zo zou de prijsstijging bij Electrabel gemiddeld 10 à 15 procent hoger liggen. Klanten kunnen naar de klantendienst van het bedrijf bellen om hun voorschotfactuur te laten aanpassen.

11:17 - 02/03/2008
Copyright © De Tijd

Gepost door: Yves | 15-03-08

De commentaren zijn gesloten.