16-07-07

Klachten Electrabel - Waar kan men terecht ?


N_060317_marcVerwilghenM_pVraag:

Hallo, kan er mij iemand zeggen bij wie of waar ik terecht moet voor een probleem met electrabel. Is er hier een ombudsman- of dienst voor? Wie kan mij hierbij helpen.Ik ben van de regio west-vlaanderen.

Mvg,
Filip

-------------

Antwoord:

Voor die klachten omtrent Electrabel kan men alleen bij de Ombudsman van Electrabel terecht.

Die Ombudsman is tegelijkertijd de woordvoerder van Sibelga en zetelt als secretaris in alle besturen van Sibelga-Brussel (waarin ook tientallen politici van alle politieke strekkingen zetelen).

De federale overheid beloofde enkele jaren geleden al om te zullen voorzien in een onafhankelijke ombudsman inzake Energie maar die kwam er nooit.

Electrabel kan doen wat het wil op dit ogenblik en hoeft met de klachten van haar cliënten geen rekening te houden.

Ik stel voor om alle klachten over Electrabel en Sibelga te publiceren en ze tegelijjkertijd te verzamelen.

Als we zo'n 1000 klachten bijéén hebben, steken we ze in een gesloten enveloppe en sturen we ze aan de bevoegde minister.
Een copie ervan gaat naar de partijvoorzitters en de pers.

De consumentenorganisatie Testaankoop werkt ook rond klachten inzake Electrabel alhoewel het mij niet duidelijk is op welke manier deze klachten worden afgehandeld.

15:17 Gepost door Jan Boeykens in Algemeen | Permalink | Commentaren (40) |  Facebook |

Commentaren

Inderdaad, nog eentje met klachten... Beste,

Diegene die weten hoe Electrabel kan aangepakt worden gelieve me dit te laten weten.
Facturen en nog eens facturen, bellen, schrijven (zelfs aangetekend) heeft geen zin briefjes van de incasso zijn de volgende stap maar waar stopt het...? Als jullie nog steeds bezig zijn met het verzamelen van klachten gelieve me dit dan te laten weten. Ik doe met alle plezier mee (voordat de geldwolven van Electrabel erin slagen om me helemaal te gaan pluimen)
Mvgr.

Een ontevreden ex-klant van electrabel.

Gepost door: Bart | 03-08-07

Mijn ouders hebben nu een gelijkaardig probleem.
Zij hebben 1,5 jaar een apparement gehuurd en hebben nooit een gasaansluiting gehad. in januari 07 hebben ze brieven gekregen voor een verhuis die waarschijnlijk niet voor ons bestemd waren.
inmaart heeft electrabel geprobeerd mijn ouders een gascontract aan te smeren door een brief te sturen waarin staat dat na hun telefonisch contact zij alleen nog meer deze antwrrdkaart moeten invullen en ze worden aangesloten op het gas nat....alleen zij hebben nooit telefonisch contact gehad om gas aan te vragen.
Nu zijn zij verhuisd en krijgen een afrekening voor gas (zelfde ean nummer als de zogezegde telefonische aanvraag) van 2895 euro. Mijn ouder zijn gepensioneerd en reed 80, wat kunnen wij hier tegen doen ?

Gepost door: Emiel Van den Bossche | 03-08-07

Klacht voor elctrabel Geachte heer/mevrouw,

Betreft: Rombouts Nico, Stoffezandstraat 20 met klantnummer 2 200 081 414

Ik heb al meermaals met jullie telefonisch contact opgenomen betreffende foutieve facturatie. Op dit moment is het nog niet in orde maar het is al wel aan de gang van 1 januari 2006. Ik denk dat het duidelijk mag zijn dat de tijd voor vriendelijk en geduldig te zijn nu al wel verstreken is. Ik zal een poging doen om nog één keer, nu schriftelijk, de gegevens door te geven. Ik hoop dat het nu eindelijk duidelijk is voor jullie en dat er maatregelen genomen worden om alles in orde te brengen.

In december 2005 heb ik een huis gekocht, zijnde Stoffezandstraat 20 te 2990 Loenhout (Wuustwezel). Vanaf 1 januari 2006 staat het huis op mijn naam. Dus heb ik op 31/12/2005 samen met de vorige eigenaar de meterstanden opgenomen. Deze waren 43 423,2 voor de elektriciteit en 04449,815 voor de gas.
Begin januari (11/01/2006) kreeg ik een brief van electrabel dat de vorige bewoner de gegevens had doorgegeven en dat ik vrij was om een energieleverancier te kiezen. Aangezien ik met jullie nog nooit problemen had gehad, besloot ik maar bij electrabel te blijven.
Na een opknapbeurt van het huis, was het vanaf april klaar om te verhuren. Op 01/05/2006 zijn de huurders er ingetrokken. Samen met de huurders heb ik die dag nog de meterstanden opgenomen. Deze waren 43 490,0 voor de elektriciteit en 04867,115 voor de gas. In diezelfde week, bel ik naar electrabel om de gegevens door te geven. Ik meldde me als Nico Rombouts, eigenaar van Stoffezandstraat 20 te Loenhout. Toen kreeg ik te horen dat ze nog nooit van me hadden gehoord! Blijkbaar waren de gegevens dat het huis sinds 1 januari 2006 mijn eigendom was spoorloos geraakt. Maar ja, een klein foutje kan al eens gebeuren dus ik geef nogmaals al mijn gegevens door van de overdracht van het huis. Bleek nu dat aangezien het al mei was, dat jullie de overdracht van eigenaar maar op 20 maart konden zetten in plaats van de werkelijke 1 januari. Vanaf dan gingen jullie alles in het werk zetten om me zo snel mogelijk een slotfactuur te bezorgen.
Ik wacht stilletjes af er vanuit gaande dat de factuur alle dagen kon komen. In oktober was ik het wachten moe. Ik bel nog maar eens naar electrabel om te vragen waar die slotfactuur blijft. Daar krijg ik te horen dat er tot hun grote spijt iets is fout gelopen. Ze konden wel zien dat ik in mei had gebeld en dat de datum van overdracht was verzet naar 20 maart. De rest van de gegevens die ik had doorgegeven, waaronder de meterstanden van 1 mei, waren voor de verandering spoorloos. Dus ik geef wederom alle gegevens en meterstanden door. Ik had bij mezelf toen al wel de bedenking als er bij jullie iets fout loopt, is het toch maar een kleintje om de klant te contacteren. Nu kon ik zelf gissen of jullie met de factuur bezig waren of niet.
Een tijdje later krijg ik dan toch de slotfactuur in de bus (blijkbaar duurt het dan toch niet zo lang). Op de slotfactuur staat het bedrag van € 275,26. De rest had mijn huurder al betaald aan de hand van de tussentijdse facturen die jullie hadden gestuurd. Op 26/11/2006 heb ik het volledige bedrag, zijnde €275,26 betaald met vermelding ***431/4527/89805***. Ik dacht bij mezelf het is eindelijk, bijna een jaar later, toch in orde. Maar een week later stak er weer een rekening in mijn bus. Ditmaal voor een bedrag van €23,78. Braaf als ik ben, heb ik deze rekening op 05/12/2006 ook betaald met vermelding ***434/3098/65***. Dus uiteindelijk heb ik €299,04 betaald (275,26+23,78) bestaande uit €167,15 factuurbedrag en €131,89 aan openstaande bedragen. Maar ik was toch van al die miserie vanaf.




Ik had beter hout vastgehouden toen ik dat zei, want bijna een jaar later op 7 augustus 2007 kreeg ik een creditnota en, geloof het of niet, EEN SLOTFACTUUR!!! Wat moet ik daarmee aanvangen???
Ik belde voor de verandering nog maar eens naar electrabel. Daar kon ik heel het verhaal nog eens doen. De telefoniste vroeg me wat het probleem nu juist was. Ik antwoordde dat ik niet wist wat die factuur te betekenen had want ik had vorig jaar alles al betaald. De medewerkster kon geen gegevens van mijn betaling terugvinden. Ze beloofde om het in het archief na te kijken en me de volgende dag even te contacteren via mail of telefoon.
Twee dagen later had ik nog altijd niets gehoord en ben ik gaan kijken op internet om te zien of ik de gegevens zelf terugvond. Tijdens het controleren van mijn facturen, zie ik dat alle openstaande facturen al lang betaald zijn. Uit mijn zoveelste telefoontje naar electrabel bleek dat er enkele ‘kleine’ vergissingen waren gebeurd. Mijn openstaande saldo bedroeg maar €47,44. Ik vroeg aan de medewerkster of er al een brief verzonden was die de oorsprong van dat bedrag kon verduidelijken. “Sorry meneer dat doen wij niet, dat moet u zelf uitzoeken.” Was het vriendelijke antwoord dat ik kreeg teruggesnauwd. Ik had geen enkel idee hoe ik tussen jullie serie van blunders nog iets kon uitzoeken maar heb het dan toch maar geprobeerd. Blijkt dat op de laatste nieuwe slotfactuur de meterstand van de gas verkeerd staat. In plaats van 4867, de stand die ik heb doorgegeven en die tevens op jullie eerste slotfactuur staat, staat er nu 4974. Dus de reden waarom ik zogezegd €47,44 meer moet betalen is omdat jullie beginnen te goochelen met cijfers.
Wel dat kan ik ook:
1. Ik heb maar 120 dagen in plaats van 212 dagen in het huis gezeten (zie eerste slotfactuur)
2. De meterstand op de laatste slotfactuur was foutief
3. Door jullie geblunder, om niet te zeggen geklungel, heb ik al zeker 14 telefoontjes met jullie kunnen doen
4. Om nog maar te zwijgen van het tijdverlies en de stress die heel dit gedoe me al gekost heeft
Of om het uit te drukken in de enige taal die jullie blijkbaar wel verstaan €20,45 (1.) + €47,44 (2.) + €20,00 (3.) = € 87,99.
Misschien een les: Bij Pidpa vraagt 1 persoon de brief aan om alle gegevens op in te vullen. Deze is in drievoud opgemaakt. Alles wordt genoteerd en gehandtekend door beide partijen en ieder ontvangt 1 document. Het derde exemplaar wordt naar de maatschappij gestuurd en minder dan een maand later is alles uit de voeten. Veel eenvoudiger kan het toch niet.
Ik heb al van meerdere mensen gehoord dat de facturatie bij electrabel niet 100% in orde is, maar dit is toch al te belachelijk. Er kan eens een foutje gemaakt worden maar hier loopt het toch echt de spuigaten uit. En het strafste vind ik dan nog dat het allemaal in mijn nek wordt geschoven. Bij electrabel maken ze blijkbaar geen fouten, het is de klant.

Ik hoop dat dit schrijven een klein lampje doet branden. Ik hoop binnen een korte tijd een volledig overzicht te krijgen van wat er zogezegd nog betaald moet worden, met een verduidelijking van de oorsprong van de bedragen. Indien dit niet het geval is, zie ik mij genoodzaakt een officiële klacht in te dienen.

Wachtende op antwoord,
Hoogachtend

Nico Rombouts

Gepost door: Rombouts Nico | 17-08-07

Advocaat Electrabel Als je contact opneemt met Electrabel, doe dit dan altijd per aangetekende zending met rode antwoordkaart.
Om zeker te zijn, stuurt men de brief op zonder enveloppe.
Dat kan door de brief dicht te kleven.
De poststempels komen daarmee rechtstreeks op de brief te staan zodat Elektrabel achteraf niet kan zeggen dat men enkel een lege enveloppe heeft ontvangen.

Stel in je brief Electrabel rechtstreeks in gebreke (Betreft: ingebrekestelling).
Noem daarna alle punten waarin Electrabel in gebreke is gebleven (electriciteitsmeter niet afgesloten, geen antwoord op brieven enz. enz.) één voor één op.
Vergeet je klantennummer en alle data en factuurnummers niet op te geven.

Stap nadien met een copie van je brief en een copie van aangetekende zending naar een advocaat of Pro Deo advocaat (als je te weinig inkomsten hebt).

Hou altijd een copie van je brief en aangetekende zending voor jezelf.

CORRECT WERKENDE ADVOCATEN:

Advocatenbureau 'Progress Lawyers Network' (met ondermeer Raf Jespers)
Broederminstraat 38, 2018 Antwerpen
Tel: 03 320 85 30 - Fax: 03 366 10 75
antwerp@progresslaw.net

Gepost door: Yves | 18-08-07

electrabel Bij electrabel 11 maanden aan een stuk 90 euro betaald voorschotten , afrekening gekregen ,waarvan ik 523,54 euro verbruik heb van gas en electriciteit.
1080 euro voorschotten betaald 523.54-1080 euro=556.46 over .
Heb 10 euro terug gekregen , begrijpe wie kan
waar is de 556.46 euro gebleven , wie heeft er daar zijn zakken bij gevult????.
Waar kan ik met mijn klacht heen ?
Peter M

Gepost door: peter madou | 07-09-07

Onkunde of slechte wil? Zaventem 31 maart 2008

Geachte,
Betreft: EAN 541 44 89 20 70 33 71 051 Meternummer: 33232880

Begin december 2007 vind ik toevallig bij een bezoek aan de woning in Etterbeek, een brief van Sibelga (gedateerd op 27 november 2007), waarin mij wordt gevraagd naar het leveringscontract met een leverancier. Het gebouw dat mijn broer en ik verhuren, telt drie appartementen en het probleem draait rond de elektriciteitsmeter van de gemeenschappelijke delen.

Ik neem contact op met Electrabel, waar ik klant ben, en zij verzekeren mij dat alles in orde is en dat zij Sibelga hiervan zullen verwittigen. Ik moet mij verder geen zorgen maken.

Eind februrai 2008 word ik telefonisch gecontacteerd door Sibelga met de melding dat zij van mijn leverancier nog niets hebben gehoord en ik word zelfs telefonisch beschuldigd van fraude. Ik neem op 2 maart 2008 opnieuw contact op met Elektrabel. Deze keer zullen zij het nodige doen. Er wordt me zelfs gevraagd om de meterstand door te geven, wat ook gebeurt. Op 4 maart 2008 ontvangt Sibelga een overeenkomst, maar de verkeerde en die wordt geweigerd. Resultaat: op 31 maart 2008 wordt de elktriciteit afgesloten, met als gevolg dat de bewoners van de appartementen via een niet verlichte traphal naar hun appartementen moeten. Ik werd niet op de hoogte gebracht en ging er vanuit dat alles in orde was.

Donderdag 3 april 2008 zal de meter opnieuw geopend worden. Ondertussen heb ik uren getelefoneerd, gewacht en geluisterd naar irritante muziekjes. Ik blijf met vragen zitten: Wie is aansprakelijk bij een eventueel ongeval in het appartementsgebouw door het ontbreken van noodzakeijke verlichting? Wie zal de kosten betalen voor het sluiten en heropenen van de meter en een eventuele boete? Hebben wij hier te maken met onkunde of slechte wil? Kan het vandaag nog altijd dat bedienden bij Sibelga en Electrabel Nederlands onkundig zijn, wat de communicatie zeker bemoeilijkt?

Met vriendelijke groeten,


Daniel Nicasie
Zonnedallaan 3
1930 Zaventem

Gepost door: Daniel Nicasie | 31-03-08

chantage Electrabel blijft mij aanmaningen sturen voor een onrechtmatige eindafrekening, ondanks én schriftelijke en mondelinge klachten en vragen omtrent de correctheid en argumentatie. Het gaat om ene fout van minstens 60 %, voor een bedrag van 750,- € ! Ik overweeg echt om naar een advocaat te stappen en hen in een kortgeding te dwingen recht te laten geschieden.

Gepost door: Plasman rafaël | 30-04-08

Klacht Electrabel Geachte

Ik heb dus ook een (klein)probleempje met electrabel, in 2005 koop ik mij dus een woning, Ik ben een alleenstaande vrouw met 1 kindje, wij brave burgers betalen steeds netjes onze facturen. Voor Electrabel betaal ik dus enkel voor het leveren van Electriciteit 41.00 euro per maand! Ik bel voor de 1ste maal naar electrabel met de vraag " Is dit een redelijk bedrag voor een alleenstaande moeder met 1 kindje?" Ik krijg te horen van de electrabeldienst.... Mevrouw een alleenstaande met 1 kind betaald bij ons in een normale situatie 36.00 euro, dus u betaald ruim voldoende in voorbetaling! Ik dus blij! Betaal nog steeds heel braaf mijn 41.00 euro in de maand. Ik leef dus op 6 ampere ( dit huis was voordien enorm verouderd qua electriciteitsvoorzieningen)
Dus in 2006 beginnen bij ons thuis de werken voor het voorzien van een nieuwe electriciteitskast en overal in het huis wordt nieuwe electriciteit voorzien! Ik betaal daar een zeer hoge prijs voor aangezien het gaat om verbouwing! Nu nog steeds geen enkel probleem, ik meld dit aan electrabel en deze stuurt mij een slotrekening! Ik kan nu niet meer zeggen hoeveel deze factuur bedroeg. Nu ja ik betaal braaf en mijn nieuwe electriciteit wordt dus aangesloten, ik betaal nog steeds 41.00 euro per maand!
Wij zijn dus ondertussen 2008 en 2 weken geleden ontvang ik een slotfactuur voor het jaar 2005 (opnieuw) Ik had dit dus niet gezien en ik betaal dus braaf mijn 386 euro aan electrabel. Een paar dagen later ontvang ik opnieuw een factuur van electrabel maar deze rekening is nu maar liefst 2661.04 euro voor het jaar 2006-2007! Ik verbruik dus zo spreekt mijn brief althans 7000 K overdag en 8000 k 's nachts. Bon ik bel naar electrabel en vraag hoe het komt dat deze rekening nu plots in mijn brievenbus valt? Ik krijg als antwoord " U hebt niet betaald en nu gaat deze rekening over 2 jaar"
allemaal goed en wel maar waarom hebben jullie mij geen rekinging gestuurd in 2006? Was mijn vraag.... antwoord.... och dat zijn wij vergeten!!!! Ik opnieuw... maar u stuurt mij dus nu een totaal bedrag van bijna 3000 euro! antwoord.... tja betalen he! zeggen ze op electrabel.
2 dagen later ga ik naar de dienst van Electrabel en deze beantwoord al mijn vragen, maar het blijft allemaal hetzelfde, ik heb 1 ding bekomen ...2 maand uitstel van betaling ik had gekregen tot 20 juni 2008 en de factuur was me opgestuurd op 14 juni 08 dus ik had 6 dagen de tijd om te betalen ...nu krijg ik tot 20 augustus 2008 (dank u wel electrabel om me zo krediet te geven ) DANK JE WEL!
Ik laat dan maar een electricien komen om te kijken of ik geen verlies heb op de leidingen, electrabel had me deze raad gegeven!
Wij zullen het nodige doen om de rekening te herzien als blijkt dat u verlies heb hoor ik bij electrabel zeggen!!! Dus ik zo snel mogelijk iemand laten komen, blijkt dus verlies te zijn,
EN NU KOMT HET....
Ik bel opnieuw naar Electrabel.... zoveelste telefoontje.......
Ik doe nogmaals mijn verhaal heel kalm...
De vrouw die de telefoon aanneemt is dus met het verkeerde been uit bed gestapt en zegt me .... U zal moeten betalen, ok zeg ik maar hoe zit het dan met dat verlies die ik heb? Electrabel zegt me opnieuw voor de 2 de keer..... U MOET BETALEN!
Ik zeg tegen die dame, mevrouw uw diensten hebben me gezegd dat deze factuur zou nagekeken worden en nadien zou herberekend worden! Zegt ELECTEABEL.... U BETAALD EN DAARMEE UIT EN GOOIT DE TELEFOON DICHT!!!!!
Waar zijn wij in hemelsnaam mee bezig???? Mijn rekening is dus ook van 41.00 euro opgetrokken door electrabel naar 209 euro per maand! voor iemand alleen met 1 kind en enkel voor de electriciteit GEEN GAS!!!! Is dit normaal????
Electrabel mag laattijdige facturen opsturen " geen probleem" 2 jaar en meer " geen probleem " maar de consument moet ze betalen zo luid het....en is er een probleem door verlies!!!!!
BETALEN EN DICHTGOOIEN......
KLANTVRIENDELIJKHEID IS VER TE ZOEKEN NEE?
Wij brave brugers zullen maar weer betalen of de electriciteit wordt gewoon afgesneden ....
Buyle Annick, Schoolstraat 70
Nieuwerkerken-Aalst

Gepost door: Buyle Annick | 24-06-08

Slotfactuur electrabel Beste,

Ik vraag mij eigenlijk af of er een verjaring is op slotfacturen die electrabel na een 2-tal jaar opstuurt...

Mvgr.

Gepost door: Sleurs Karen | 08-07-08

verbruiksfactuur 2007-2008 geachte, klantnr2150220315
fact.nr706960862214

Tot vorige maand dus juni2008 betaalde ik per maand een rekening van 92,00euro gas en electriciteit.Vandaag 11juli 2008 heb ik een eind afrekening ontvangen van zomaar 691,50euro en moet ik nu ook maandelijks 196,00euro betalen als dat geen rekening is weet ik het ook niet meer.De vraag is met hoeveel % is het energiefactuur bij mij gestegen en of dat men bij electrabel ze zenog alle vijf op een rij hebben staan die end afrekening kan ik nooit in èèn maal betalen minstens in 6maal daar ik gepensioneerd ben en geen gigapensioen krijg en ik vraag mij ook af of er een herziening mogelijk is van dit factuur want dit vind ik nogal gigantis veel om nog maar niet te zeggen abnormaal veel
Wachtend op een antwoord
Groet ik beleefd,
albert crabbe

Gepost door: crabbe albert | 11-07-08

Ikzelf en verschillende mensen rondom mij hebben problemen met Electrabel (en het bijhorende Sibelga) in Brussel. We ontvingen allen een jaarafrekening voor de elektriciteit die veel te hoog was, met daarop een meterstand die hoger was dan diegene die echt op de meter stond. Meerdere maanden en vele telefoons later, heeft Electrabel dit geld nog steeds niet terug gestort, en blijft bovendien een maandelijkse betaling eisen.
Wij zijn op zoek naar een plaats, persoon of vereniging waar we terecht kunnen met deze klachten.

Gepost door: Severine | 12-08-08

Meer nachtverbruik van 865 kW-> 5803 kW? mijn totaal verbruik is van 4200kW naar 10548kW op 11 maanden gegaan. Waarvan het nachtverbruik van 865kW naar 5803kW is gegaan. Wij wonen in een app. met kartonnen muren en kunnen weinig gebruik maken van het nachttarief +- 3x/week een vaatwasser. Wij hebben ook geen andere apparaten bij gekocht om het meerverbuik te verantwoorden. Met als gevolg een een rekening 1780€ ipv 780€. Waar kan ik terecht en of wat kan ik doen. Heb wel het verbruik genoteerd van de laatste 2 jaar.

Gepost door: lemaire Alex | 27-08-08

klacht faktuur Pidpa Beste,

waar kan ik terecht voor een klacht ivm betalingstermijn faktuur Pidpa

Gepost door: Ann | 01-12-08

Electrabel wordt rijk Half augustus zijn wij uit mijn huis te Kruibeke vertrokken omdat dat huis reeds enkele maanden verkocht was en de nieuwe eigenaars er graag eind augustus in wilden trekken. Maar omdat mijn nieuwe woning nog niet klaar was (nog niet opgeleverd), hebben wij een tijdelijke oplossing moeten zoeken.
Daarom hebben we voor de tijd die noodzakelijk was om de nieuwe woning af te werken een appartementje gehuurd te Burcht. De eigenaar van dat appartement heeft mij dan papieren bezorgd voor de overname van elektriciteit- en gasmeter die ik uiteraard ondertekend heb. Ik ga ervan uit dat de meterstanden die op dat papier geschreven stond, correct waren. Ik heb deze spijtig genoeg ook niet gecontroleerd.
Daarna heb ik telefonisch contact opgenomen met Electrabel om een contract af te spreken en ervoor te zorgen dat voor mijn vorige huis in Kruibeke alles in orde is. De Electrabel-medewerkster aan de telefoon stelde mij vragen aangaande de toestellen die wij gebruikten op het appartement en ik deelde haar mee dat dit de normale toestellen waren (ijskast, microgolfoven, diepvries, TV, laptop,…) maar geen wasmachine, geen droogkast, geen oven.
De medewerkster stelde voor om een standaard contract van 127€/maand af te sluiten omdat dit volgens haar ruim voldoende zou zijn aangezien wij niet alle toestellen in huis hadden. Dit leek mij redelijk omdat ik vroeger in Kruibeke 209€/maand betaalde voor een heel huis, dat wel gerenoveerd was maar zeker niet geïsoleerd zoals het zou moeten zijn. Er was bijvoorbeeld geen muurisolatie aanwezig. Dus ben ik met haar akkoord gegaan en het contract vast gelegd.
Vervolgens moet U ook weten dat de verwarmingsinstallatie, wanneer wij ze wilden gebruiken, niet werkte. De huisbaas heeft daar iemand voor laten komen ergens in de helft van september. Dus voordien zal er niet veel aardgas verbruikt zijn behalve voor warm water en koken. Die technieker kreeg het probleem na 2 halve dagen nog steeds niet opgelost en uiteindelijk is er een elektricien bijgeweest die iets overbrugd heeft in die verwarmingsketel zodat die terug werkte.
Ondertussen is ons nieuw huis af en zijn we terug weg uit dat appartement en heb ik de meterstanden doorgegeven om mijn energiefactuur daar af te sluiten.
Groot was mijn verbazing dat ik 2116€ moet opleggen. Wij hebben blijkbaar meer aardgas verbruikt in een kleine 6 maanden op dat appartement dan vroeger op een heel jaar in ons volledig huis???
Dat er hier iets niet klopt, staat voor mij als een paal boven water en ik denk dat elk weldenkend mens er ook zo over denkt. Als ik mijn totaalbedrag dat ik in die kleine 6 maanden verbruikt hebt, deel door 6, kom ik aan een maandelijks bedrag van maar liefst 480€/maand. Dit is waanzinnig.
Ik heb vervolgens contact opgenomen met de energielijn en de mijnheer aan de andere zijde van de lijn wist te zeggen dat dit wel degelijk een zeer hoog bedrag was, waar ook hij vraagtekens bijstelde. Hij raadde mij aan om de meterstanden nogmaals te controleren en te checken of er geen ongeoorloofd gebruik is wanneer de meters af staan. Ik ben de meters gaan nakijken en die kloppen volgens mij. Of er een sluipverbruik of een lek of iets anders is, kan ik niet beoordelen want ik woon daar niet meer en kan daar dus ook niet meer binnen.
Nadat ik de meters nogmaals gecontroleerd had, heb ik terug gebeld naar de energielijn en nu kreeg ik een dame aan de lijn. Deze was heel wat minder begripvol. Zij zei dat indien de meters dat aanduiden dat de factuur dan was wat ze was en dat ik daar weinig aan kon doen, tenzij gaan bewijzen verzamelen dat ze niet kloppen. Ik heb haar uitgelegd dat ik niet zou weten hoe ik dat moet doen en dat ik daar ook niet meer woon en dus niet in de mogelijkheid ben om van alles te gaan uitzoeken. Daarop antwoordde ze dat dit niet het probleem van Electrabel was. Zover dus de klantvriendelijkheid.
Ik heb natuurlijk ook contact genomen met de eigenaar van het appartement en ook deze zegt dat dit onmogelijk is. Hij vertelde dat zijn moeder ongeveer 225€/maand betaalde toen ze er nog woonde en dat zij dat appartement gans de dag naar 30°C verwarmde, regelmatig een wasmachine liet draaien en dagelijks een bad nam. Dat bedrag is in mijn ogen nog zeer veel voor zo een appartement maar aangezien het een oud appartement is dat ook niet degelijk geïsoleerd is zou ik dat kunnen aannemen.
Wat er nu verder moet gebeuren weet ik niet? Wat er fout is weet ik ook niet. Is de meter kapot? Is er ergens een lek? Of hebben de techniekers tijdens de herstelling van die verwarmingsketel een fout gemaakt waardoor de ketel helemaal verkeerd ingeregeld stond en daardoor veel meer is gaan gebruiken?
Ik denk in ieder geval dat ik voor geen enkel van voorgaande mogelijkheden verantwoordelijk kan gehouden worden. Als de verwarmingsketel van de huisbaas niet correct werkt, kan ik daar niets aan doen en dat kan ik ook niet weten. Alle andere gevallen kan ik ook niet weten.
De eigenaar moet dan verantwoordelijk gesteld worden om te zoeken wat er fout is en niet ik want ik woon er niet meer en het is niet mijn eigendom.
Ik ben in ieder geval niet plan om dit monsterbedrag zo maar te betalen. Ik ben al jaren trouwe klant van Electrabel (van 1992) en heb steeds mijn facturen mooi betaald en nu krijg ik zoiets.
Kan iemand mij aub. vertellen hoe ik mij tegen zo een multinational kan verweren of waar ik terecht kan met mijn probleem?
Ben in ieder geval van plan om voor mijn huidige woning een nieuwe energieleverancier te zoeken.

Gepost door: Guy | 19-02-09

Klacht voor elektrabel
Ik woon in een rijwoning dat niet al te goed geisoleerd is doch stijgt mijn factuur elk jaar lichtjes maar nu gaat het toch een beetje te ver wanneer je een afrekening krijgt van 682 euro te betalen binnen 2 weken.Met een daling van de olieprijzen wordt geen rekening gehouden.Men moet nog steeds een vaste bijdrage op de meters betalen terwijl deze al lang afgeschreven zijn.Op het factuur staat een rubriek"Vaste vergoeding en tarief meetactiviteit"Hier moet ik 66.99 euro voor betalen tegenover vorig jaar maar 13.00 euro.Vanwaar dit grote verschil?Waarom?Hoe kan ik dit controleren?In europa zijn we de duurste op het gebied van energietarieven en we betalen het hoogste btw tarief.Dit alles is te wijten aan de staat.Het wordt tijd dat het volk eens gaat reageren i.p.v die gelaten belgische mentaliteit van(ieder voor zich)te hanteren.We worden uitgezogen door die multinationals en je hebt hier niets in de pap te brokken.Ik zal mijn factuur in brokjes betalen en veranderen van leverancier.Allen die in hetzelfde schuitje zitten zouden dit moeten doen.Een zeer zeer ontevreden klant.

Gepost door: Lecompte Paul | 17-03-09

Echt een schande en Mafia praktijken Zoals ik lees In mail van Bart zo ben ik al 3 jaar gekloot met die gangsters !!!
Ik neem nu stappen via advocaat en laat me niet oplichten door die bende en zal ook schade vergoeding eisen want die gaan wel heel ver en het ergste is dat ze hun oplichterij nog kunnen doen met hulp van een zogenaamde gerechtelijke dienst die ze waarschijnlijk zelf hebben opgericht en zonder ook maar de moeite te doen om iets na te zien en zelfs een mens de laan insturen op een gangsterlijke manier , schande , schande echte schande !!!

Gepost door: Wackenier Benny | 18-03-09

klacht Electrabel Electrabel stuurd mij in febr 2009 een rekening van bijna 3.000euro voor 2008 en voor 2007.voor 2008 ok maar voor 2007 hebben ze al een berekening gedaan ,maar naar hun zeggen hebben ze de meterstand niet op tijd binnen gekregen van de firma die dit doet . dus hebben ze in 2007 zelf een estimatie gemaakt maar deze was te laag vandaar dat ik nu 2007 nabetalen moet .
Ik heb geen details van 2007 dit heb ik al meerdere malen gezegd aan de telefoniste maar deze personenen kunnen verder niets doen zij hebben hun computer en dat is alles ,als je belt kom je namelijk in een call center uit .
Er werdt mij gezegdt dat ik deze fact kon betalen over een tijd van 11 maanden ,maar denk Electrabel wel na .Ik ben sinds nov werkeloos zonder mijn schuld het bedrijf waar ik werkte is failliet ben alleen staande met 3 kinderen hoe moet ik dat in hemelsnaam betalen ik heb al een huur van 500 en 285 euro aan Electrabel want de maandelijkse kosten hebben ze natuurlijk ook verhoogt verder komen er nog water, bus geld voor de kinderen om naar school te gaan en de kosten voor de auto die ik graag wil behouden omdat ik ook in vlaanderen werk zoek ik woon namelijk in wallonie en hier is niet veel werk te vinden . een lening krijg je niet als je werkeloos bent dus hoe moet dit verder ? ik wet het niet meer .

Gepost door: Brunenberg | 21-03-09

Geachte heer
mevr
hierbij wil ik laten weten dat ik een klacht indien naar electrabel ik ben een alleenstaande ik woon al vijf jaar in dit huis en heb ieder jaar maar moeten neerdokken ik ben iedere maand een bedrag van 160 euro aan het betalen voor stroom en gas buiten dat heb ik een eind afrekening met tussentijdse factuur een bedrag van 944 euro en nog maand januari 177 euro maand februari 211 euro ik zit nu boven de 1000 euro en heb er 2 keer gebeld heb een klacht ingediend maar ze beweren dat dit klopt ik ben niet veel thuis en als ik niet thuis ben staat alles af, ik heb vorig jaar ook een bedrag moeten betalen tegen de 1000 euro toen had ik ook een klacht ingediend en had 500 euro teruggekregen, maar dit jaar beweren ze dat dit bedrag toch wel klopt en moet het betalen ik ga er niet mee akkoord maar ze willen het geld hebben en ze hebben mijn contract ook beëindigd moet nu een andere leverancier zoeken kunnen jullie me daar niet bij helpen ik dank u bij voorbaad vriendelijke groeten

Gepost door: Turan Z | 24-03-09

maffia dikke gangsters zijn het,over een goed tijdje terug,eindafrekening electrabel in de bus:klein slordige 3500 euro afrekening te betalen.efkes goed verschoten zeg,gebeld,gebeld en gebeld,buiten dat ze ons van het kaske naar de muur sturen en terug weet ge achter twintig telefonnekes nog niks meer,ik zou volgens hun rekening 18000 kwh. gebruikt hebben,gebeld weer zelfde lullekoek ,maar ze geven toe voor een normaal gezin dat het jaarverbruik abnormaal hoog is,ben vriendelijk en vraag naar antwoord:antwoord electrabel;er is waarschijnlijk een verlies bij u meneer,ik moet niet direct betalen ,moet wel iemand late komen om volledig de installatie te laten herkeuren tegen ongeveer 40 euro per uur ,tof he,deze persoon heeft 10 tot 12 uur nodig,op mijne nek,vandaag witte camionet stopt,goeiedag meneer ik kom nen budgetmeter plaatsen,ik zeg aub:ik weiger dit,ok,ik kom binnen 3 weken terug zegt dienen toffe pee,voor budgetmeter te plaatsen,als ik nog is weiger dan sluiten ze me af,dan zal ik wel efkes in den bak gaan zitten zenne,da ge milliar mij vrouwke en kinderen ne keer zonder electriciteit zettten,een bende smeerlappen zijnt die grote stinkers,ma ja zijn altijd de klein da ze doen bloeden,ze hebben vrij spel met al die onbekwame onnozel clownen in brussel,ons goei regering,

Gepost door: luc | 25-03-09

Ik vind dat wel tof hier met al die klachten. Ik heb er ook een leuke. Ik huur een appartement in schaarbeek sinds september 2007. Ik betaal sinds september ook elke maand mijn energiefactuur en jaarlijkse afrekeningen aan Electrabel. Vroeger was dit Sibelga. Tot zover geen probleem.

Eind februari 2009 krijg ik plots een factuur van Sibelga waarin staat dat ik meer dan 3000 euro moet betalen voor een periode van maart 2007 tot nu. Ik telefoneer eerst met Electrabel om te checken of al die facturen goed betaald zijn om te kijken of ik niets fout deed. Electrabel zegt dat alles in orde is.

Vervolgens bel ik Sibelga. Ik leg hun uit dat het niet klopt dat ik een factuur van hun krijg omdat dit sinds september 2007 door Electrabel geregeld wordt. Verder klopt hun factuur ook niet omdat die start vanaf maart 2007, en toen woonde ik nog niet eens op dit adres. Sibelga vraagt me om bewijzen door te faxen, zoals afrekeningen van elektrabel en mijn huurcontract.
Ik doe dit.

En hoor niets...

stilte...

En dan plots, een week later, weer een brief van Sibelga. Ik denk bij mezelf, naief als ik ben: 'Aha! da's snel geregeld.' Tot ik die brief open: U moet voor de periode van september 2007 tot nu een rekening betalen van 2400 euro. Tuurlijk vond ik het heel lief van hun dat ze me een korting geven. Maar het is me net 2400 euro teveel.

Ik begin zelf wat onderzoekwerk en merk dat de meternummers op de brief van Sibelga niet overeen komen met de meternummers in mijn kelder en dat het over die van mijn bovenbuur gaat (deze zit ondertussen bij een andere maatschappij)

Even samenvatten:
De nummers op de factuur van Elektrabel kloppen perfect met die van in mijne kelder. Dus ik betaal al juist.
De nummers op de factuur van Sibelga kloppen absoluut niet met die in mijn kelder. Dus die heb ik nooit betaald en dat ga ik ook niet doen.

En ik bel weer met Sibelga en Electrabel en ik stuur weer allerlei faxen met bewijsmateriaal.
En plots hoor ik enkele weken niets. Ik denk dus van: 'Aha, nu is het echt in orde'

En vandaag krijg ik weer een brief van Sibelga. Volledig in het Frans:

Madame, Monsieur,

A ce jour, nous ne sommes toujous pas avisés du paiement des montants échus mentionnés en annexe. Nous vous mettons en demeure de les payer sans autre délai.

En l'absence de toute réaction de votre part, nous nous verrions contraints de procéder au recouvrement de notre créance par toute voie de droit.

Veuillez croire à l'assurance de notre considération.

Sibelga.

En dan voel ik toch plots een paar nekharen omhoog springen. Hoezo? Omdat ik totaal geen reactie heb gegeven op hun facturen dreigen ze nu met gerechtelijke stappen.

Gelukkig hou ik al die bewijzen van de verstuurde faxen bij en zo. Ik vraag me af wat ze kunnen doen? De gas van mijn buurman afsluiten? Of mijn gas afsluiten? En zet elektrabel die dan weer aan omdat ik hun wel betaal? Al die telefoontjes kosten bijna een maandfactuur van hun en per keer dat ik doorverbonden wordt moet ik het hele verhaal opnieuw vertellen.

Bon, een aangetekende advocatenbrief schudt hen hopelijk wakker.

WORDT VERVOLGD...

Gepost door: Jan Baerts | 26-03-09

Nog een klacht... Tja , moet ik mijn probleem nog beschrijven? U weet het ondertussen al wel. Ik moet zogezegd 1500€ betalen , die ik niet heb verbruikt. Maar ik moet me geen zorgen maken , want ik krijg dat binnen een jaartje terug.

'Alo? Renteloze lening ? Daar doe ik niet aan mee. Reken aan wat ik heb verbruikt en niet wat ik ooit in de toekomst zal verbruiken.Ik betaal niet voor goederen en diensten (en stroom) die ik nog niet heb verbruikt.

Een kleine mathematische oefening... Doe dit met 100.000 mensen en je hebt zo eventjes 150.000.000€ renteloos in kassa . Voor zij die nog in franken rekenen : 6 miljard !

Gepost door: Mario | 19-05-09

Electrabel kende mijn gezin in 2007 een korting toe omdat mijn vrouw gehandicapt is (+65% RIZIV erkend). Ook in 2008 kregen we die korting, maar in april 2009 liet men ons weten daarvoor nog geen attest te hebben ontvangen. In hun voorbeeldlijst wordt gesproken van o.a. attesten van de federale overheid, die ons normaliter in maart al hadden moeten bezorgd zijn. Vermits mijn vrouw haar uitkering krijgt van de Christelijke Mutualiteiten wou ik weten of een attest van deze organisatie ook ok was. Via de energielijn raakte ik niet verder dan een computergestuurde stem die me niets meer wist te vertellen dan wat al in de brief van Electrabel stond. Via mail liet men mij eerst vijf dagen wachten (om te herhalen wat in de brief stond) en op mijn repliek nog eens tien dagen om dan uiteindelijk nog geen antwoord te geven op mijn concrete vraag. En... het attest waardoor we in 2007 de korting hadden gekregen kon "niet meer opgevraagd worden". Het komt mij voor dat Electrabel zijn gehandicapte klanten door deze traagheid en vooral onduidelijkheid wat onder druk zet (deadline is 1 juni!) om alsnog over te schakelen op een alternatief voorstel van hen (een tariefplan met 2% korting). Ik heb ze in elk geval een attest van de CM bezorgd en gemaild dat dit moet volstaan, anders gaan we wel bij een andere leverancier die hoedanook goedkoper is en een betere service biedt. In het Sociaal Huis ter stede wist men van soortgelijke praktijken, maar had men ook niet meteen een oplossing. Ik moet tot mijn spijt vaststellen dat gehandicapte personen werkelijk stiefmoederlijk worden behandeld.

Gepost door: L. VANU | 24-05-09

klacht voor nuon we zijn van electrabel overgestapt naar nuon door het gedacht we zitten goedkoper
was dat ff verkeerd gedacht, ik zit nu bij nuon reeds 5 maand krijg ik een jaarafreking van 2215.25 euro hallo na 5 maand als ik nog kan tellen. bij deze heb ik vandaag telefonisch contact gelegd waar duidelijk word gezegt de factuur te betalen of ze sluiten alles af
heel leuk voor een alleenstaande mama van 2
wat kunnen wij hier aan veranderen
dit is gewoon schandalig

Gepost door: natacha | 11-06-09

hr Ik ben veranderd van Electrabel naar een andere maatschappij ook al omdat men mij waarschuwde voor Electrabel maar nu komt het.Ik heb altijd voldoende of iets teveel via de maandelijkse termijn betaald en nu komt Electrabel met een navordering van bijna 900 euro over 5 maanden!!!!
En ik maar schrijven maar in hun reacties lullen ze maar een eind weg zonder tot de kern van de zaak in te gaan.Mag je deze mensen oplichters noemen?

Gepost door: Harmen | 02-08-09

electrabel hoi,
Blijkbaar ben ik niet de enige met problemen met deze energieleveranciers.
de prijzen zijn op 1 jaar tijd verdrievoudigd en dit houd ook in dat we maandelijks 3x zoveel betalen als tevoren ik betaalde in het begin 75euro voor gas en electriciteit en nu betaal ik 323 per maand en heb nog een afrekening te betalen van 6000 euro,hoe kan je in godsnaam nog iets afbetalen als zij zo doorrekenen aan de mensen,met een loon van 1300 euro is de rekening snel gemaakt hoor:electrabel 323 euor + huis 600 euro,tanken om te gaan werken 100 euro en boodschappen voor heel de maand hou je 0,00 over tof hé
Alleenstaande moeder met kindje van 3 jaar

Hoe moet dit allemaal verder!!

Gepost door: anouchka | 26-01-10

Lek in gasleiding. Een lek in de gasleiding op 11.11.2009. van binnenhuis naar de buitenleiding, ongeveer 14.250 Kwh gas verloren door de schouw,wan de buis van het vuur liep door de schouw. Factuur ontvangen van de verloren gas 900 euro alsook een verhoging van ons maandelijke factuur van 200 maar 700 euro. Ze bereken het verloren gas nu bij onze maandelijkse factuur aagezien ons verbruik nu hoger is, maar ons verbruik is niet hoger dat komt alleen door die lek en daar profiteren ze weeral van om ons weeral de profiteur van electrabel. Ontact opgenomen en telefonisch zonder resultaat.
Dit vind ik u een echte schande ook voor de andere gedupeerde mensen. Wat doen die minister hier in dat land hum zakken vullen en ons in de kou laten staan want ze worden hum zakken ook gevuld door electrabel.

Gepost door: Van Meirhaeghe Willy | 01-02-10

Lek in Gasleding. Correctie :Artikel in lek in gasleiding zijn de bedragen op factuur van de 29.01.2010 is 9.392,93 euro in plaats van 900 euro. De tussentijdse farturen is niet 700 euro maar 774 euro.
Gelieve als het kan dit bij mijn vorig artikel te melden.
Mvg.

Gepost door: Van Meirhaeghe Willy | 02-02-10

26-01-2010, 13:40:11 electrabel goedendag,

Blijkbaar komt hier niet veel reactie of ideëen.
Is er iemand die een oplossing heeft voor een alleenstaande moeder,moet ik deze rekeningen zo blijven betalen(323 euro/maand)+ afbetaling van 6000 euro.
wel als dit het leven is....heeft dit geen nut meer voor mij uiteindelijk ga ik maar werken om facturen van Electrabel te betalen en moeten mijn zoontje van 3 en ik niet meer leven...
zover brengen ze de mensen uiteindelijk.
Dit is blijkbaar een situatie waar ik toch geen einde aan zie komen met Electrabel,procederen tegen z'n grote bedrijven is op voorhand al verloren.....

alleenstaande werkende moeder

Gepost door: anouchka | 12-02-10

Nieuwe cursus: Verdeel en heers! Een 'eigen' maar niet onafhankelijke ombudsman?.. Tja, als ik dit allemaal lees... Gelukkig ben ik al lang geen klant meer van Electrabel (jammer genoeg wel van een andere compagnon die bij hun in de leer is geweest). Ik zou voorstellen dat Electrabel (en consorten) een vormingscursus geeft over: "Legaal klanten bestelen en bedriegen" Ik ben er zeker van dat hun netto jaarlijkse winstmarge (idem aandelen) zal verhogen. Vooral maffiabazen en hun leden zullen deze cursus erg appreciëren, veel bijleren en met plezier hun peperduur cursusgeld betalen... Succes verzekerd!

Gepost door: JoshuaVh. | 11-03-10

LEVE ELECTRABEL !

Hallo,

Ik ben de heer Michael Brown en ik gebruik verschillende namen zodat u denkt dat ik een bedrijfje heb.
Voor mij zijn de problemen met Electrabel en Distrigaz een goede zaak. Als legitieme en gerenommeerde geldschieter kan ik namelijk profiteren van uw problemen en van het feit dat u met uw problemen bij de Vlaamse ombudsman niet terecht kan.

Omdat ik overal bekend sta als een oplichter en ik een valse naam moet gebruiken om mijn zakken te vullen met het geld dat u nodig hebt, geef ik mij vandaag uit voor harry wesley.

Ik ben een particuliere leninggever, ik leningen verstrekken aan bedrijven en particulieren op een lage rente en betaalbaar tarief van 3%.
Geïnteresseerd? Neem contact met ons op voor de follow-up verwerking van de lening en transfer binnen 48 uur;

TOEPASSING DETAILS

Naam
Geboortedatum:
Geslacht:
Burgerlijke staat:
Adres:
Plaats:
Provincie / staat:
Postcode:
Land:
Telefoon:
E-mail:
Doel van de lening staat:
Leenbedrag:
Lening Duur:
Netto maandinkomen.

Ga terug naar mij zo spoedig mogelijk met bovenstaande gegevens voor
meer informatie.

Ik hoop van u te horen.

Groeten

De heer harry wesley

Gepost door: mr harry wesley | 23-07-10

De oplichterspraktijken van Electrabel trekken blijkbaar ook oplichters aan die als 'christelijke organisatie' en onder verschillende valse namen, leningen aanbieden aan de slachtoffers van Electrabel.

We hebben hiervan aangifte gedaan bij de politie.

We zullen alle commentaren van de oplichter(s) systematisch verwijderen, uitgezonderd het bericht van de man die zich uitgeeft voor 'harry wesley' (23.7.2010) dat we op een vrolijke manier hebben aangepast, zoals u kan zien.

Omdat we niet over voldoende mankracht beschikken om de klachten rond Electrabel, Sibelgaz enzoverder te onderzoeken en te behandelen, raden we iederéén aan om ook contact met elkaar op te nemen en de ervaringen met Electrabel te delen.
Want Electrabel profiteert er juist van dat iederéén met zijn eigen klacht alleen blijft zitten en men zich niet gezamelijk organiseert tegen haar praktijken.
Het kan zijn dat mensen die dezelfde lijdensweg als u dienden te ondergaan, u een oplossing kunnen aanreiken.

Schrijf ons wat de overheid (ondermeer de ombudsman Energie die na 11 jaar, na een politieke rel over zijn benoeming, werd aangesteld) met uw klachten doet en/of heeft gedaan.

We weten dat er op de politici en de overheden die van de praktijken van Electrabel financieel profiteren, niet echt valt te rekenen.
Maar dat is nog geen reden om ze ongemoeid te laten.

De tot hiertoe verzamelde klachten zullen eerstdaags naar de parlementsleden en de Voorzitters van Kamer en Senaat worden gezonden.
Het begeleidend schrijven en de eventuele antwoorden (ook de informatie over het uitblijven van antwoorden) worden gepubliceerd.

Gepost door: Yves | 29-07-10

Beste Mensen, ik werk voor electrabel en ken zeer goed het diensthoofd dhr Lode
Vanhee, ik kan je zeggen die trekt zich gewoon niks aan van jullie klachten, das de
meest onmenselijke en eingewijze diensthoofd dat er bestaat, die gaat over lijken
voor zijn eigen positie, en als hij het zelf niet aankan steekt hij het op zijn werknemers, die is goed om de mensen zonder compassie zo vlug mogelijk bugetmeters te zetten
voor zowel gas en electriciteit, jullie klachten zijn lucht bij hem, das iemand die door de politiek dit baantje heeft gekregen, is kader en heeft amper een A2 diploma was gebuisd in het 1ste jaar voor leraar voor kinderen van het lager onderwijs , wil je hem echt testen dan moet je maar eens naar zijn priveadres schrijven of telefoneren das lode vanhee ter Gracht 23 moorslede , ik wens jullie veel succes jullie moeten hem niet sparen, hij spaart jullie ook niet, je zal hem niet zien staan op facebook of twitter anders zou je hem kunnen onmaskeren

Gepost door: amazing | 13-08-10

@ amazing
Bedankt voor je informatie.
Zijn er mensen die naar Lode Vanhee geschreven hebben ?

Gepost door: Yves | 17-08-10

@ Amazing..

Ik heb ook een bult problemen met Electrabel, het zijn een stelletje hele vieze oplichters welke de boel op grote schaal bedonderen..

Nou ben ik op zoek naar de verantwoordelijke personen bij electrabel .willen jullie deze dan svp met adres el tel nr vermelden dan kunnen we deze zeker even met een heel fijn bezoekjes gaan verblijden en dan zullen we s even kijken of ze nog steeds zo onmenselijk en eigenwijs zijn en of hij dat blijven..

Please vermeld alle adressen van de verantwoordelijke personen bij electrabel hier op de site..

Want ze doen er toch niets aan dus dan zullen wij de verantwoordelijke personen op een fijne manier op hun priveadres gaan verblijden.. want bij ons is het ook prive..

Let op geef ze NOOIT een automatische incasso....................
en controleer de factureringen want deze kloppen absoluut niet..

Gr, Marcos

Gepost door: Marcos | 13-09-11

Er is hier inderdaad sprake van oplichting op grote schaal, goedgekeurd door de politici van alle politieke partijen die mede in de Electrabel-besturen zitten. Schrijf deze politici aan en publiceer uw schrijven ( met vermelding van een al dan niet antwoord van de politicus) overal op het Internet. Publiceer het op hun Facebookpagina met de vraag waarom of zij deze systematische fraude goedkeuren en er misschien voor bnetaald worden.

Gepost door: Brouwers | 18-09-11

Beste,

Ik zit op kot en ben sinds vorig schooljaar klant bij u (klantennummer: ...) en had een basiscontract (37euro per maand). Dit schooljaar ben ik verhuisd van kot en heb dus ook een nieuw contract. Ik heb gebeld (19 september 2011) en gevraagd om het goedkoopste en ze zeiden dat GroenPlus het voordeligste was en dat ik dat moest bevestigen met een antwoordstrook. Maar dat heb ik nog niet gedaan en op de volgende factuur die ik kreeg stond dat ik wél al GroenPlus ben!!! en ik ontvang facturen van 124 euro voor september, terwijl ik nog op het einde van de maand (19 september) belde en iemand van de medewerkers zei dat er geen facturen openstonden!?? En ook voor oktober heb ik een factuur van 129,31 euro!! Wat houden die kosten in? Want het staat niet op de factuur.
Ten tweede heb ik ook gevraagd dat al de facturen naar mijn thuisadres zouden komen (...), maar ik ontvang ze nog steeds op mijn kotadres (...)!
En ook is er een probleem met de afrekening! Toen ik belde (19 september) zei een van de medewerkers dat ik een bedrag van 164,50 terug zou krijgen voor 2 oktober 2011 en daar heb ik ook een brief over. Maar het bedrag heb ik nog steeds niet ontvangen! En ik vermeld nog eens erbij dat hij zei (op 19 september) dat er geen onbetaalde facturen waren!
Ook wat vorig schooljaar betreft: eindfactuur zegt dat ik een bedrag van 259 euro betaald heb voor heel het jaar, maar BANKREKENING bewijst dat het een bedrag van 331 euro was! en zon groot bedrag voor slechts 393Kw!!!!!

Graag zou ik hierover wat meer uitleg hebben.

Met vriendelijke groeten

MK

Gepost door: Maria | 16-10-11

Ik ben door medische redenen werkombekwaam sinds maart 2011, nu zijn onze facturen maandelijks 330€ per maand, deze kon ik sinds augustus niet meer betalen, ik heb daarvoor reeds verschillende malen contact opgenomen met electrabel om samen tot een oplossing te komen, maar ik krijg nooit een duidelijk antwoord afbetalen kan niet aangezien dit de maandelijkse rekeningen zijn, nu zijn we 3 maand verder en wordt mijn contract bij electrabel opgezegd door electrabel, kan dit zomaar??? Ook al doe je je uiterste best om samen met hen een oplossing te vinden.

Gepost door: Vera | 17-10-11

beste,
ik ben reeds klant bij electrabel van 1 september 2014
ik ben een jaar afhankelijk van electrabel
het is nu 20 november en heb al 5 facturen aangekregen
Ik heb reeds op de klantendienst gebeld maar zij pimpelen u af en geven geen gevolg aan uw klacht.
Vervolgens heb ik een mail verstuurd, ik krijg gewoon een mail dat alles in orde is
Op mijn 5de factuur staat tussentijdse factuur periode november
als ik goed kan tellen september oktober november
3 maanden 5 facturen
en sta met mijn rug tegen de muur
geen onderzoek geen oplossing geen luisterend oor
niemand waar je rechtstreeks me kan communiceren
iedereen zou moeten weigeren zijn facturen te betalen
maar dan sluiten ze uw gas en elektriciteit af

Gepost door: kim asnong | 20-11-14

DE KWh METER VOOR DAGTARIEF BLIJFT STAAN OP 18000 EN DE SCHIJF DRAAIT MAAR ER KOMT GEEN BEWEGING IN HET TELLERTJE. VOOR NACHTTARIEF IS ALLES NORMAAL. KUNNEN JULLIE MET EEN NIEUWE METER KOMEN. IK HOOP DAT DIT PROBLEEM GEEN SCHADELIJKE GEVOLGEN HEEFT VOOR MIJ. TENSLOTTE IS DAT NIET MIJN FOUT MAAR WEL DE ELEKTRICITEITSMETER.

Gepost door: Vanderhaeghen Philip | 28-01-15

thank you

Gepost door: Plombier Paris | 20-02-15

De commentaren zijn gesloten.